Pilgift.se?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

25
40
Mathias22:
Jag har registrerat mig på forumet Pilgift.se för fler månader sedan. Fått bekräftelsemail att det skall godkännas av administratör. Sedan ingenting. Kontaktat administratör, inget svar.

Är forumet Pilgift.se dött och alla aktivitet sker här?

Medlem i SHF, SDS
3
6
Jolo:
Hej

Forumet pilgift.se är absolut inte dött. Däremot p.g.a. överbelastningsattaker har vi lite problem med registrering och våra mailadresser.
Förhoppningsvis kommer vi få ordning på detta inom snar framtid då uppdatering och tester sker för tillfället. Du skulle kunna skicka den mail du registrerade på forumet och forumnamn om du har ett i meddelande till mig så vidarbefordrar jag uppgifterna till admin så hjälper han dig inom snar framtid. 

Johan Löfman
Ordförande Svenska Dendrobatidsällskapet

Medlem i GHF, SDS
3216
1954
EmanuelKarl:
Mycket rolig timing på denna tråd!

Vi har haft stora tekniska problem på forumet på grund utav att forummjukvaran inte har kunnat uppdateras på många många år (på grund av ett gammalt tillägg - grodinventeringen - som inte har stöd från forummjukvaran phpBB och inte längre utvecklats vidare för att fungera till nya versioner). Därför blev cybersäkerheten dålig, vilket ledde till ddos-attacker och vi behövde därför stänga av självregistrering och hänvisa till att maila administratören för att skapa ett konto istället. Han har ibland varit snabb med att skapa konton åt blivande användare som hör av sig, men i och med att det är ideellt arbete kan det också ta lite tid ibland, och i något fall har det försvunnit i skräpmailen, vilket lär ha hänt i ditt fall (då hade jag mailat igen om jag var du, eller så hade jag kunnat påminna honom å dina vägnar, men på grund av det jag nämner nedan kanske det inte behövs). Forumets funktionalitet har också varit ganska dålig nu på sistone, på grund av att det inte uppdaterats, då man slumpmässigt blir utloggad emellanåt och ofta får upp error-meddelanden.

MEN:

Nu har vår fantastiska kassör Jörgen äntligen lyckas göra en fungerande uppdatering av forumet på en separat test-sida, så att vi är redo kunna att genomföra uppdateringen av det riktiga forumet. Enligt planen kommer det att göras en omfattande uppdatering av forumet bokstavligt talat just denna helgen (och info om detta skulle egentligen publiceras imorgon). I samband med denna lilla "nylansering" har vi också gått igenom varenda informationssida på hela forumet (sidorna om föreningen, länksamlingarna, nybörjartipsen m.m. som finns i huvudmenyn längst upp) för att uppdatera innehållet och fräscha till det, så att allt blir tydligare. Dessutom jobbar vi på en ny motsvarighet till den tidigare möjligheten att överblicka över alla arter och lokaliteter som finns i hobbyn (som i dagsläget enbart finns kvar att se i forumkategorin Artbeskrivningar, som dock är mycket svår att överblicka), genom en överskådlig register med namn och bilder.

Så, förhoppningsvis någon gång under söndagen eller måndagen kan vi välkomna folk tillbaka till ett mer välfungerande forum och väcka lite mer liv i det igen. Självregistreringen kommer att fungera och driftstörningarna blir förmodligen åtgärdade. Jag har personligen varit mycket mer inaktiv där de senaste åren på grund av driftproblemen, och detsamma gäller nog många andra, men vi hoppas på en aktivitetsboost på forumet och i föreningen efter uppdateringen.

Varmt välkommen till pilgiftvärlden, jag hoppas vi ses på en groddag någon gång!

Mvh Emanuel
Styrelseledamot i SDS

Edit: Johan hann först. Jag var lite mindre återhållsam med hur mycket jag delade med mig av, men allt kommer ju bli tydligt i efter helgen oavsett.

25
40
Mathias22:
EmanuelKarl skrev:
Varmt välkommen till pilgiftvärlden, jag hoppas vi ses på en groddag någon gång!

Tack för svar! Då löser det sig nog strax.

Anledningen till att registrera mig är att jag startat ett terrarium enligt dina utmärkta instruktioner och råd på "tuben"
och vill efter semestern köpa grodor till det så det är inte osannolikt att vi ses!

Medlem i GHF, SDS
3216
1954
EmanuelKarl:
En massiv uppdatering av pilgift.se är nu genomförd och självregistrering är aktiverad igen, så nu kan du skapa ett konto! Alla informationssidor på sidan har också städats upp och gåtts igenom. Välkommen dit!

25
40
Mathias22:
EmanuelKarl skrev:
En massiv uppdatering av pilgift.se är nu genomförd och självregistrering är aktiverad igen, så nu kan du skapa ett konto! Alla informationssidor på sidan har också städats upp och gåtts igenom. Välkommen dit!

Tack, mitt konto aktiverades idag!

1
0
azibanjum:
Amazing
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild