Annonser

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

268
19
Iguania:

Ja, det skulle ju vara bra om man inför typ ett sånt system som man registrerar arterna på sin presentation så kan man ha en sökversion så att det enkelt går att se vilka annonser som innefattar vilka arter.


305
147
HenkePetersson:

En lösning för dom som har mycket djur att sälja är att skapa en enkel egen hemsida.. finns en del gratis sidor som tar 10 minuter att göra som kan åter användas om och om igen vid behov, där kan man sedan lägga upp de djur man vill sälja, även lägga upp historik etc om man nu vill det....

 

Annonsen på Terrariedjur.se blir då tex Rubrik: diverse djur/ ormar / ödlor

I annonsen: Pyton regius.Boa cc. iguana iguana för vidare info besök min hemsida angående djuren som säljes

www.clasalm.grobenet.se ficktiv add finns ej:D

enklare kan det inte bli och då behöver man bara lägga en annons och slipper 10 annoser, vilket jag personligen skulle tycka vara jobbigt att förnya varenda dag.

Detta tillämpar jag.. dock med en mer ingående hemsida än en 10 minuters men dom funkar dom med.


741
681
Binks:

Har man en orm eller en art som ska säljas så tycker jag man ska skriva de i rubriken så man slipper trycka sig in i 700 annonser som det enbart står "orm säljes".

Har man fler ormar så kan jag först att man skriver "ormar säljes" eller något liknande.

 

Sen att folk inte skriver ut pris utan de bara står vad de har och sen inget mer är bara de sjukt störande.

Pris tycker jag måste stå annars ska annonsen försvinna.

 

Sen att ha länk till en annan sida där de står samma sak och ibland inte ens pris DÄR är bara 100gånger värre.

 


305
147
HenkePetersson:

Håller med dig fullt ut binks

Än mer störade är alla dessa ocker annonser
Typ har en majsorm, äter, skiter och ömsar som den ska

Pris Bud

Otroligt störade

och respekt löst för att inte säga oseriöst

Bud annonser bör tas bort tvcker jag, den här sidan är ingen auktions sida bara för att den har en köp och sälj del.


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Skulle aldrig ens få för mig att svara på en annons där det står bud, oseriöst minst sagt. Hur ofta budar folk bort sina hundar? :)


456
200
isdrake:

Kan inte "bud" innebära att köparen själv får ge ett prisförslag? Inte nödvändigtvis att det är en riktig budgivning? 

Ibland kan man kanske inte vilja skriva ut priset i annonsen. Jag hade i alla fall varit försiktig med den saken om jag sålde dyra djur för att minska risken att få skatteverket på sig.


305
147
HenkePetersson:

 

Om det nu är så att folk skriver bud i stället för priset i sina annonser för att slippa skatteverket, så kan man skriva kontakta mig för priser i stället

Man märker ganska snabbt om det är en seriöst intresserad köpare som hör av sig eller en nyfiken utsugare från skatteverket

 


741
681
Binks:

Bud tycker jag bara är jobbigt.

Ibland har man ju ingen jäkla aning om vad man saker/djur är värda.

Vad något är värt för mig kan vara ett skambud för någon annan och de blir tråkig stämmning.

 

Vet själv att jag blivit kontaktad för ett tag sedan då jag sökte en C. hortulanus.

Killen skickade bild och sådant och bodde inte så överdrivet långt bort.

Frågade vad han ville ha för ormen då i min värld de brukar kosta runt 1000lappen, vilket han då svarade att han ville ha runt 4000spänn och då var de ingen övernaturlig färg på den utan den var lite gul med svarta fläckar.

Han vart inte glad alls då jag tyckte de var sjukt dyrt och tyckte jag inte skulle annonsera om saker jag inte ville ha.

Nej artnamn, matrespons (enbart om de skulle vara någon som äter endast levande eller enbart tibetisk tempel-älg), kön, och sen priset.

Mer än så behöver de inte vara.


953
1840
peter54:

Jag är vän av ordning och därför vill jag ha adekvata och relevanta uppgifter i annonser. Sådana är exempelvis art, svenskt namn om det finns och hela det vetenskapliga namnet, hur stor/gammal, ev morf, uppfödarens namn om det är känt och det inte är säljaren själv, djurets kondition/hur det funkar, samt priset.

Om någon skulle sälja en normalfärgad Corallus hortulanus till mig och begära 4000 kr skulle jag bara svara "dream on" och tacka för mig. I min verksamhet finns ingen orm som är värd såna pengar och jag kan lova att det heller inte kommer in någon sån. De kan bli sjuka och dö lika lätt som en orm för 300 spänn.

De dyraste djur jag har haft var mina San Pedro bergskungssnokar (Lampropeltis zonata agalma). De kostade mig nära 2000 kr styck och jag hade nio djur. När de fick den fruktade zonatasjukan förlorade jag alla djur och 18000 kr i ett svep. Sånt tål inte min ekonomi, så därför gör jag aldrig om "misstaget" att skaffa överdyra djur.

Många tjatar i sina annonser om att de inte vill ha påringning/svar från snackare, men vad tusan kan det bli om man skriver "bud", då följer oundvikligen en del snack. Inte sällan har säljaren dålig koll på vad hon/han säljer och då måste en del utvecklande informationssamtal följa. Visst förstår jag att man inte vill ha samtal med någon som hellre vill dela sitt livs historia hellre än att köpa djuret, men hur ofta sker det på en intressedjursajt?


49
1
spiidi:

max tid för en annons ska va 30 dar sen ska den bort med automatik .kollade nyss är annonser som är 1 år gamla som finns kvar..+ är det en annons med olika djur så ska det stå blandat i rubrik å pris ska alltid stå klart å tydligt i annons . så tycker jag .  

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild