Leopardgeckos bråkar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

47
9
linusekholm:

Hej!

jag har två leopadgeckos hemma som brukar bråka när jag matar dem! Kan jag ha dem tillsammans? Jag vet ej deras kön!


52
2
Ztaahl:

Till att börja med så skulle jag rekommendera att, via internet eller liknande, se hur man ser skillnad på honor och hanar. Ifall du då kommer fram till att du har 2 hanar så bör du separera dem snarast, ifall det inte är 2 hanar så ska det inte vara några problem att ha dem ihop, men undantag finns såklart. 

Ifall dem endast bråkar vid matning så skulle du kunna testa på att separera dem vid matningstillfällena, då det uppenbarligen blir svårt för dem att bråka då! :)


150
13
Hillmans:

www.empowernetwork.com/bmr1052/blog/how-to-breed-leopard-geckos/


varsegod :)


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Först bör du, som sagt, kolla könen på dem båda. Jag kan hjälpa dig om du kan få bild på undersidan vid svansroten på dem.
En annan riktlinje för att de skall kunna gå ihop är att de helst bör vara samma ålder/storlek. Om de fungerar bra annars och terrariet är nog stort så ser jag inga problem att de går ihop, men att du i sådana fall får separera vid matning.


Medlem i SHF
32
2
Rosenrot:

Har du provat att sätta in 2 matskålar en bit ifrån varandra?..... (efter att man uteslutit att det beror på könsbråk naturligtvis). Hos hästar som går i par i hagen är rek att sätta in 3 matställen, den dominante lägger beslag på 1-2 men 1 finns kvar till den andre (yes, jag vet att det är en hel del skillnad på geckos o hästar:-)...... men kan vara värt att prova).


47
9
linusekholm:

Tack! Jag ska ta upp ödlorna imorrn och kolla könet på dem. 

Tack för alla tipsen


Medlem i SHF
32
2
Rosenrot:

Berätta gärna hur det går och lycka till:-)


47
9
linusekholm:

Idag när jag matade dem så bråkade det för fullt


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Testade du inte att mata i separata boxar? Varför inte?


47
9
linusekholm:

jag testade men de ville ändå gå på varandra 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild