Bygga "naturlig" vattenskål/bad

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

142
12
blixa:

Håller på att bygga nytt terrarie till mina strumpebandssnokar å vill ha lite snyggare bad åt dom, vad kan man bygga med tänkte frigolit och cementfix men vet inte om det är bra om D ligger i blöt, några tips?


229
124
CJBReptiles:


230
22
Nooon:

Det finns mycket skrivet om frigolitbakgrunder för akvarier. Surfa och du skall finna! ;) :)

...men sen tänker jag på det med enkel rengöring. Det finns ju "naturliga" badskålar att köpa som äg sjorda av... nå´nting... "resin" brukar det stå på dem. kanske du kan göra någon grej där du har en så´n skål som insats. Då kan du bara lyfta ur och diska när det behövs.

Jag gillar den här sorten -> www.herperschoise.se/product.html/vattenskal-nergravbar

Avsedda att grävas ner. Det finns eller fanns fler varianter. Namiba Terra kommer mina ifrån. Det fanns/finns i olika storlekar.

Ett tag funderade jag på att göra ett vattenfall av  två eller tre såna skålar men det har inte blivit av ännu.

 


1159
625
Temla:

Dom där nedgrävbara vattenskålarna är supersnygga. En sån står på min önskelista. :)


142
12
blixa:

tack för tipsen, dom färdiga var förvisso väldigt snygga men ska endån bygga backgrund å grottor så tänkte göra badet i samma vevva


4
0
TobbeF:

Lacka den med akvarielack så kan du bygga av nästan vad som helst.

Kolla på

www.epotex.se/epotex-webbutik/akvarie-och-terrarie

 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild