snabbfråga !

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
0
tobbe862reptil:

Kan man använda spånskiva till att bygga terrarie ? Tänkte fall man målar den med lackfärg ? Det är till majs orm och kungspyton så det är ju inte världens fuktigaste klimat heller .. ge mig lite råd vill komma  undan så billigt som möjligt :)

 


508
304
Jonas77:

Kan och kan.

Ja du kan. Du kan även bygga ett terrarium med papier mache från gamla tidningspapper. Är det bra? Njae.

Jag rekommenderar alltid att använda formplyfa. Det behöver inte ytbehandlas, och räknar man bort det extrajobb och utgifter på ytbehandling som blir med spån så är det nog lika i slutändan.

Personligen är jag mest emot allt detta lackande, lackfärger och båtlack... Det ÄR inte giftfritt och jag skulle dra mig för att stoppa in ett djur i ett terrarium behandlat med det, oavsett hur många som har gjort det "utan problem".


13
0
tobbe862reptil:

Okej dp får det bli en sån skiva istället då :p tack för hjälpen! Mvh tobbe

 


508
304
Jonas77:

Lol, du måste inte följa första bästa inlägg... Trial and error är ju viktigt det med.

P.s. Du menar väl separata terrarium till ormarna?


1228
464
leedragon:

haha lol  jonas77, vi måste vara de dryggaste personer här på forumet


508
304
Jonas77:

Jag ser mig inte som dryg längre, jag har bara rätt hela tiden.

 

 


1228
464
leedragon:

hahahahaha vi säger så


50
10
Malawi:

Enda lacket jag använder i mina terrarium är epotex akvarielack, som ÄR helt giftfritt efter det har härdat. Det är nästintill luktfritt också lackade själv tre terrarium samtidigt i lägenheten utan att behöva vädra.


508
304
Jonas77:

Malawi, jo det sägs så, och med priset på det så föredrar jag formplyfa :)

 


13
0
tobbe862reptil:

Jnas77 : som jag skrev rubriken,Snabb fråga.. Lol varför ska jag dra ut på den ? Självklart är det separata burkar.. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild