Inspiration

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

48
13
nasicus:

Tjenare,

Jag har tänkt att dra igång ett projekt till hösten och tycker att terrariedjur.se trådarna är väldigt inspirerande och roliga att läsa. Men nu när jag gått igenom trådarna ett gäng gånger så känner jag ändå att jag vill fördjupa mig ännu mera. 

Har ni några smultronställen på internet där terrariebyggen diskuteras? Både svenska och engelska sajter uppskattas!

 

Den här tråden kan ju byggas på kontinuerligt så att alla sköna hemmapulare kan få tips och tricks i framtiden också. :)

 


48
13
nasicus:

Hittade en bra länk i en annan tråd: www.pny.se/terrarium/bygga_terrarium.php


230
22
Nooon:

Några bokmärken.

www.chameleonforums.com/quick-introduction-forest-floor-terrariums-85042/

isfjol.se/paludarium/bygget.html

www.frogforum.net/vivarium-terrarium-enclosure-discussion/6582-55-gallon-vivarium-build.html

www.chameleonforums.com/drop-manzanita-features-88634/

dartden.com/enclosures-setup-and-construction-f23/viv-building-raf-t5084.html

venomland.forumotions.net/t6675-in-work-my-new-terra-for-bothriechis-schlegelii

 

 

...och så måste jag bara tips om att inte glömma att kolla vad tyskarna gör. Man surfar oftast på svenska sidor och engelska... men tyskarna är också bra i farten med terrarier. Det finns mycket att se och läsa på tyska sidor. Kan man inte tyska så är det ju numera inget problem - bara sila sidan genom Google translate! Det blir förståeligt. Klistra in webbadressen i textrutan.

Jag har inget specifikt tips på någon bestämd sida men googlar man så hittar man mycket. Slå över på bildsök och se vad som ser intressant ut. Här är några sökord att börja med: "terrarien" eller "terrarium" kombinerat med något ämne - "eigenbau", "bau", "bauen", "rückwand", "rückwände", "technik"...
Med google translate hittar man ju lätt fler.


230
22
Nooon:

Om vilka olika alternativ man kan välja bland när man ska bygga ett terrarium. Silat genom google translate - mycket nöje men skojig svenska och bra fakta. :)

translate.google.se/translate?hl=sv&sl=de&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.reptilienkosmos.de%2Fterraristik%2Fterrarienbau.html


48
13
nasicus:

Grymt Nooon! Tack :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild