Hjälp Med friggolit bakgrund med cement/lack

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

66
1
Felix:

Tjabba, Behöver hjälp nu!!! Panik .. Nu i veckan skall jag börja med mitt bygge på friggolit med cement. Det enda jag har problem med är vad man ka ha på lacken så det er bra ut.  En delsäger man kan länga på torv på lacken så de ser lite naturligere ut. men vadå torv ? vad är det ? en kanske det funkar med ngn svart sand man blandar med lacken. 0,1 - 0-2 MM sand ?? 

 

Har ni några tips på vad jag kan blanda i lacken eller ha på det när jagsryker över bakgrunden :D

 

MvH Ipsaaaaa ;) 


34
4
N73r:

jord-torvblandning ? finns på närmaste blomster handel. även rent torv.. kolla så den är ogödslad bara


66
1
Felix:

Okej tack så mycket :) ska jag blanda det i byttan med lack då ? Eller ?


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Vad ska du ha för botten i terrariet?

torv är ju typ av jord, du kan ju köpa det på djuraffären så du vet att den inte har massa kryp och skit i sig som kan följa med om du har otur när du köper från närmsta blomhandel 


309
239
Gogs:

Du ska inte blanda i det i lacken... Men när du lackar "stenen" så strör du på lite torv (eller sand eller vad du nu vuill använda) i den blöta lacken så du slipper att allt ser så blankt ut...

Här kan du få lite inspiration och tips www.youtube.com/watch?v=6MIXYyZFCzo&feature=relmfu


66
1
Felix:

jag köpte från en affär men klarade mig utan kryp och de.

 

Tackar :))


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

va skulle de va för skit som skulle komma med??


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Med skit menade jag kanske inte bajs när man köper ogöslat, men kryp och parasiter. Kanske uttryckte mig otydligt. Jag har personligen inte någon erfarenhet om att man fått nått odjur med sig när man köpt jord på blomhandeln men vad jag läst vad andra sagt i om att ha blomjord i terrariet så finns det ju en risk att det följer med nått i jorden. Och kan man då minimera en sån risk så tycker iaf jag det är värt det. Hoppas du är nöjd med det svaret Westman :) 


20
7
Ludvigelveberg:

den här tråden är gammal det vet jag men jäg tänkte bara tipsa om att du skulle kunna hälla på vanlig reptilbark på lacket. kolla in i mitt galleri så ser du hur jag gjorde med min bakgrund :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild