Ge dåligt omdöme

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

280
39
huckerby:
Jag har aldrig gett ngn dåligt omdöme även om jag tänkt ett par ggr. Vill inte att den personen sätter det tillbaka på mig nämligen, för det kan han väl?
Finns inget som låser den funktionen bara för att jag sätter det väl?

5412
4151
Tropfrog:
Jag har aldrig funnit någon anledning att ge dåligt betyg till någon. Alla jag handlat med har varit seriösa köpare och säljare. Någon gång har jag fattat misstanke om säljare. Då avbryter jag hellre affären än genomför den och lämnar dåligt betyg.

Dåligt omdöme är en helt annan sak, det undviker jag till varje pris, men faller ändå dit ibland :)

Mvh
Magnus

280
39
huckerby:
Man blir trött bara när man fångat in jungfrugeckos i en djungel i 2 timmar & rivit halva inredningen. Spekulanten är säker på att han ska ha dem & bokar tid. Ingen dyker upp & inget svar fast personen är aktiv här fortfarande. Då vill man gärna ge ett dåligt betyg.

5412
4151
Tropfrog:
Jag skulle nog gå tillbaka och granska vad som lovats eller inte. Om det står utom allt tvivel att personen lovat att köpa så är det ett avtalsbrott. Men jag skulle nog ändå ge personen en chans till innan jag ger ett dåligt betyg med en saklig motivering.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Handpenning är ett fantastiskt och tyvärr ofta nödvändigt verktyg när man säljer både djur och saker. Det har man lärt sig genom åren. 

Räcker tyvärr inte med att någon skriftligen lovar guld och gröna skogar, speciellt inte om det är knepiga djur att fånga/packa/transportera osv.. 

Jag personligen skulle också väntat på ett svar från personen i fråga innan jag gjorde något förhastat : ) saker kan ju hända, sjukdom, olyckor och liknande tänker jag på. 

Hoppas det ordnar sig.

723
384
Johnexotics:
Jag ger oftas bara negativt när andra personen gör.  vanligtvist brukar jag inte bry mig så mycket

217
338
MartinJ:
Som Jonas_ säger så är tyvärr handpenning enda vägen att gå. När jag försökte sälja första omgången grodor var det helt hopplöst, till dess jag började med handpenning, då blev det helt plötsligt mycket enklare.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild