Sjuk leo

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Bitisvipera:

Hallå!

 

Jag har en leopard gecko hona på ca 2 år som har börjat få lite allvarligare problem.

 

I början bet hanen jag har ett stort sår i honans svans så jag gjorde rent det och separerade dem varpå hon släppte svansen dagen efter.

Sen dess har hennes svans läkt bra och så vidare men efter det skedde har det gått utför henne mer eller mindre, hon har dålig öms även fast de andra 2 jag har ömsar perfekt och har inga som helst tecken på att de mår dåligt i uppsättningen.

Sen nu har jag även upptäckt runtom munnen på vissa ställen att det dykt upp lite bruna ytor och visar starkt tecken på munröta.

 

Jag ringde fågelkliniken här i skåne och bad om råd angående det men svaret jag fick var att dem har ingen kunskap av leopardgeckos. Konstigt nog då de ska vara för reptiler, men det var vad telefonisten yrkade på och att jag skulle försöka vända mig till någon mer kunnig men de kunde även inte tipsa någon.

 

Jag vet som sagt inte vad jag ska göra med henne då jag läst att det inte går att bota hemma utan måste få antibiotika utskrivet för detta, är det någon som har tips på vart man kan vända sig, om någon vill ta över geckon för att få henne frisk? All hjälp är välkommen.

Det är lite tråkigt då jag tror hon lider av det och jag kan inte hjälpa henne.

 

MVH!


Medlem i SHF
32
2
Rosenrot:

Har inboxat dig....


340
91
Copa:

Varför skriva pm? Motverkar ju meningen med ett forum


7
0
Bitisvipera:

Har tråden i syfte om att disskutera om det ska vara pm eller foruminlägg? Jag bad om tips, oavsett hur det skickas så spelar det absolut ingen roll.

Forumet använde jag nu i syfte med att nå ut till folk inte för att skapa en disskution om pm eller inlägg är bäst.


266
18
Jazen:

Så alla startar en tråd, får pm o så går man vidare? Då är det inte direkt något forum.

Tanken är att alla kan ta del av tips och hjälp.


Medlem i SHF
32
2
Rosenrot:

Det är väl upp till var och en som vill ge hjälp om man vill göra det offentligt eller mer ingående via ett PM. Det viktigaste i sammanhanget är väl ändock att den som ber om hjälp för sitt djur får hjälp!!!! Att skriva här är ju ett sätt att nå ut när man behöver hjälp med sitt djur, den som skriver om sådana här saker skriver nog inte i första hand för debatt. Sedan kan man ju skriva en sammanfattning på hur problemet löstes senare så får de som vill ta del av det.


266
18
Jazen:

behöver inte bli debatt, däremot offentliga hjälp svar så alla kan ta del av det.


36
8
mmillann:

Om du har möjlighet, åk till Djurkliniken roslagstull i stockholm, dom har jättekunnig personal som kan mkt om reptiler. De va mitt tips


7
0
Bitisvipera:

Jazen det är självklart att hela hjälpen skulle postats här men jag tycker hela disskutionen blir onödig för den har inget med ämnet att göra alls så lägg ner det.


456
200
isdrake:

Det låter väldigt konstigt att fågelkliniken inte kan hjälpa dig med en helt vanlig leopardgecko? Cecilia Trägårdh är väl en av dom bästa reptilveterinärerna i Sverige?

Jag har varit där med en betydligt mer ovanlig ödleart och fått jätte bra hjälp. Låter mer som att receptionisten fått sig en knäpp?  

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild