Döende Extatosoma tiaratum (Spökskräcka)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

270
80
Mjos:

Hjälp! Tror min Extatosoma tiaratum hona är döende! Hon är väldigt slö/orörlig men jag tror jag lyckades få i henne lite vatten iaf..  
Vad skulle orsken kunna vara och är det för sent att åtgärda?

Buhuu :`(


29
7
Patrulk:

Tror tyvärr inte det är så mycket att göra, ibland kan dom vara mer eller mindre döende ett långt tag när åldern börjar ta ut sin rätt. Haft flera som jag trott vart döda men som kravlat vidare lite grann när man försökt flytta dom.
Kan kännas jobbigt att se så numer brukar jag ställa dom i frysen när jag hittar dom i det stadiet,känns lindrigast för jag har aldrig haft någon som hämtat sig när det väl är så.


270
80
Mjos:

Jag är ju nybörjare på detta djur så jag kanske gjort ngt galet :S   Hon är ca 6 cm så då kan hon väl inte vara riktigt fullvuxen?

Hade mina vänner sett mig när jag satt med ett löv med vattendroppar på när jag försökte få i henne vatten så hade de idiotförklarat mig! :D



29
7
Patrulk:

Oj nä det är hon inte,vet inte varför jag antog det nu när jag tänker efter.

De e smällar man får ta :)


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Öms?


356
177
krypet:

Är hon på botten eller hänger hon från något? Är hon på botten lär det inte vara så mycket att göra. Tyvärr går det inte alltid bra. I naturen är det ännu fler som dör om det är någon tröst.

 

Hänger den under något så kan det vara öms på gång. Det är inte ovanligt att de hänger flera dagar på samma plats innan de ömsar. Då kan du bara se till att det inte är för torrt i terrariet (men det ska ju inte vara blött heller....).


270
80
Mjos:

Nä hon ligger på botten.. :(

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild