Tips att tänka på vid flytt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Linw:
Hej! Jag har flyttat till skåne från stockholm för ett bra tag sedan, där jag flyttat in i en lägenhet med min sambo.
På grund av att vi innan bodde hos hans föräldrar och att det varit kallt ute så har jag inte velat flytta ner mina 2 ödlor, en skäggagam och en ögonfransgecko.

Eftersom att värmen i min bil inte kommer igång så snabbt och det är kallt ute så har jag tänkt flytta dem till sommaren men nu är jag på besök hos mina föräldrae i stockholm och fixat ett nytt terrarium hemma och funderar på om man ska flytta ner skäggagamen iallafall eller vänta med det.

Vad tycker ni? Jag kommer vara här några veckor till innan jag kör ner igen.
Vad ska man även tänka på vid en sådan lång flytt?
Alla tips, tankar och ideer tar jag gladligen emot, tack på förhand!

5099
3873
Tropfrog:
Djur transporteras året runt till och från mässor. Finns ingen anledning att vänta på annan årstid. Packa djuren i frigolitlåda sen är det bara att åka.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:

Som Magnus redan nämnt. Lägg djuren i var sin frigolitlåda. Är du orolig över temperaturen så vira in en flaska ~50 gradigt vatten i en handduk, men jag tror inte att det finns ett behov för det. 

Om du vill så kan du sluta mata dem en tid innan avfärd så de hinner bajsa. På så vis bajsar de (förhoppningsvis) inte i lådan och det finns ingen osmält mat i systemet som eventuellt skulle ställa till besvär. (I och med att matsmältningen går ner tillfälligt för dagen.)

Nu rör det sig om ~5-6 timmars bilfärd så det går förhoppningsvis fort, smidigt och bör inte vara några problem. 

När djur åker längre sträckor mellan länder och kontinenter där tid i lådan är flera dagar behövs mer grundläggande förberedelser.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild