Göra rent hos Dubias

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
2
Atj123:
Hej! Kommer snart att bli nybliven dvärgskäggagamägare och kommer att ha en dubiaodling. Det jag undrar över är hur man på lättaste sättet gör rent hos dem? Läst runt lite på sidor med engelsk text men fattar inte allt, he he och det verkar vara rätt bökigt. Har ni några bra tips och råd på smidig rengöring tar jag tacksamt emot dem.

Medlem i SHF
86
60
Da_wall:
Atj123 skrev:
Hej! Kommer snart att bli nybliven dvärgskäggagamägare och kommer att ha en dubiaodling. Det jag undrar över är hur man på lättaste sättet gör rent hos dem? Läst runt lite på sidor med engelsk text men fattar inte allt, he he och det verkar vara rätt bökigt. Har ni några bra tips och råd på smidig rengöring tar jag tacksamt emot dem.


Stapla flera hinkar i varandra. Borra hål i dom olika storlekar. Hink nr 1 bottenhinken har inga hål, där samlas frass/ bajs och ibland nyfödda nymfer. Hink nr 2 små hål väldigt små och många, där ska majoriteten av riktigt små nymfer fastna. Hink 3 lite större hål där bör 0,5 - 1 cm nymfer fastna osv . Beroende på om du även vill sortera ut flera storlekar så skaffar du bara fler hinkar .  

16
5
Carina90ka:
Beror lite på hur man håller dem. Jag har kokkosfiber i botten vilket de gillar att gräva ner sig i. Då får ja ju gräva runt för att hitta de som inte satt på äggkartonger när ja började. Dock gör ja inte rent lika ofta som man kan behöva om man har bar botten. Men låt dem svälta några dagar och sedan lägg färska grönsaker ovanpå äggkartonger så klättrar de flästa upp efter nån timma och så lyffter man bara över i en annan bytta. lite pill är det ju, men men
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild