Rengöring utav begagnat terrarium & inredning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
palomaillanes:
Jag har äntligen fått tag i ett terrarium som passar min KP utmärkt fast den är begagnad. 

Jag har aldrig köpt begagnade saker till min KP innan så jag behöver alla tips och tricks för att rengöra allt så bra det bara går utan att förstöra terrariumet eller orsaka något problem med honom sen när allt är rent & han får flytta in. 

I terrariet har det bott en sköggis & det är ett hemma bygge gjord på trä som tål fukt, det jag fått med mig inredningsvis är en stor fin trä/kork tunnel, gråtta, skålar och en plast växt. Jag är mest bekymrad över hur jag ska rengöra korken då jag verkligen vill kunna använda den till honom. 

Tack i förhand för era tips!

5101
3878
Tropfrog:
Vatten är bästa rengöringsmedlet. Jag skulle aldrig använda kemikalier till någon rengöring där reptiler skall bo.

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
palomaillanes skrev:
Jag har äntligen fått tag i ett terrarium som passar min KP utmärkt fast den är begagnad. 

Jag har aldrig köpt begagnade saker till min KP innan så jag behöver alla tips och tricks för att rengöra allt så bra det bara går utan att förstöra terrariumet eller orsaka något problem med honom sen när allt är rent & han får flytta in. 

I terrariet har det bott en sköggis & det är ett hemma bygge gjord på trä som tål fukt, det jag fått med mig inredningsvis är en stor fin trä/kork tunnel, gråtta, skålar och en plast växt. Jag är mest bekymrad över hur jag ska rengöra korken då jag verkligen vill kunna använda den till honom. 

Tack i förhand för era tips!

väteperioxid för allt som inte rostar. Det är en av de few sätt av bli av med coccidia. spola med vatten och använd mask och handskar.

5101
3878
Tropfrog:
Vad får dig att tro att det är coccidia i terrariet?

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
De stora möjligheter för smitning från föregående ägare och att det inte finns bevis på att det är sterilt.

36
31
snakeside:
leedragon skrev:

väteperioxid för allt som inte rostar. Det är en av de few sätt av bli av med coccidia. spola med vatten och använd mask och handskar.


Nu blev jag nyfiken, vilka fyra andra sätt finns det? Googling ger mest tips på hur man behandlar sjuka hundar.

5101
3878
Tropfrog:
Hmm. Jag undrar om steril miljö verkligen är bra för våra djur och om coccida inte är artspecifika parasiter??

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:

Tropfrog skrev:
Hmm. Jag undrar om steril miljö verkligen är bra för våra djur och om coccida inte är artspecifika parasiter??

Mvh
Magnus 


miljön ska inte vara steril, de saker du får hem som du ska skappa den miljö bör vara närmast sterilt om det kommer från okända platser.


1228
464
leedragon:
snakeside skrev:


Nu blev jag nyfiken, vilka fyra andra sätt finns det? Googling ger mest tips på hur man behandlar sjuka hundar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild