30x30x45 terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
luka004:
Hej, jag undrar om man kan ha små kameleont i 30x30x45 terrarium tills den blir stor? Jag läste om Pygme kameleonter, men kan inte hitta de någonstans... vet någon vart man kan köpa de? 

5100
3876
Tropfrog:
Man väljer inte djur efter terrarium. Man väljer först vilket djur man vill ha och sedan väljer man terrarium utefter det djurets behov.

För att svara på din fråga så kan du enligt L80 hålla en ödla som är mindre än 15cm i ett sånt terrarium. Många här skulle säga att det är direkt olämpligt och jag skulle inte säga emot.

Dvärgkameleonter är riktigt känsliga djur och kräver expertnivå från ägarens sida. Egentligen alla kameleonter är att betrakta som svåra utom möjligtvis Yemen. Vill du verkligen ha kameleont så är dock inget omöjligt. Läs på så mycket du kan om dem, skaffa rätt terrarium och utrustning så går det nog. Det är långt bättre att skaffa ett djur man är interesserad av än ett annat som man inte har samma intresse för bara för att det anses lätt.

Mvh
Magnus 

2
0
luka004:
Jag haft den från innan men det va bara växter i. Så jag tänkte om det finns ödlor som man kan ha i den. 

316
283
panterophis:
Ett terrarie i den storleken känns mer lämpligt för ryggradslösa djur

5100
3876
Tropfrog:
luka004 skrev:
Jag haft den från innan men det va bara växter i. Så jag tänkte om det finns ödlor som man kan ha i den. 


Jag håller med föregående talare. Ryggradslösa djur känns mer rimligt.

Bara för att man kan eller får innebär det inte att det är lämpligt. Jag tänker att det i slutändan handlar om målet med djurhållningen, vill man att djuret skall överleva eller trivas?

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild