Burar råttor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

488
202
David:
Ni som föder upp råttor till foder, vad kör ni med för burar?
Jag har byggt eget själv, byggde ganska stort och högt, typ fågelbur. Men den är rätt meckigt att städa. 
Labburar tycker jag är för smått. Nån som har nån smart förslag. 

5099
3873
Tropfrog:
Labburar är idag förbjudet att hålla råttor i. Men likväl så tror jag att de används rätt så flitigt ändå. Därför brukar såna här frågor sällan få många svar.

Mvh
Magnus 

488
202
David:
Nä, jag vill inte använda labburar. Labburar är väldigt smidiga men de skulle funnits betydligt större. Funderar på om det gått bygga nåt eget smart av någon stor balja men har inte riktigt löst det än

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
David skrev:
Ni som föder upp råttor till foder, vad kör ni med för burar?
Jag har byggt eget själv, byggde ganska stort och högt, typ fågelbur. Men den är rätt meckigt att städa. 
Labburar tycker jag är för smått. Nån som har nån smart förslag. 


Jag har tyvärr inte mycket att komma med. Ville mest säga att jag har upplevt precis samma problem och känsla som dig under många år! Labburar är under all kritik för personlig del. Jag använde också fågelbur och olika hemmabyggen, men extremt mycket jobb tråkigt nog.

Jag avlar inte egna råttor i dagsläget. Jag har växlat över till kaniner. Men jag bor så jag kan hålla dom på ett bra sätt utomhus året runt. Produktionen är dock lägre på kaniner än råttor. 

Hoppas du löser det! Det måste vara enkelt i längden om det ska vara roligt att hålla på föda upp foderdjur. 

488
202
David:
Jag har faktiskt funderat på kaniner, av samma anledning. Jag har dock inga så stora djur så de behöver vuxna kaniner, har rutpyton (variegata) och boa sigma (tarahumara).
Jag bor också så jag hade kunnat ha kaniner utomhus så det kanske inte en så dum ide'.

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
David skrev:
Jag har faktiskt funderat på kaniner, av samma anledning. Jag har dock inga så stora djur så de behöver vuxna kaniner, har rutpyton (variegata) och boa sigma (tarahumara).
Jag bor också så jag hade kunnat ha kaniner utomhus så det kanske inte en så dum ide'.


Det finns ju många olika kaniner i olika storlekar. Välj en mindre art, någon dvärgvädur eller liknande. Sen tar du ungarna när dom är små/mindre : ) kaniner som är några veckor eller månader brukar vara bra storlek för ormar som rutpyton och liknande. Jag tycker kaniner är enklare. Avelskaninerna är husdjur. Men alla ungar blir foder... förutom det lilla antal jag behåller och låter växa upp till nya husdjur. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild