Tips på terrarie till klättrande kackerlackor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
1
wubbadubba:
Har svårt med kackerlackor som kan klättra på glas, just nu har jag simondoa conserfarium och bäbisarna är väldigt små och smiter lätt, hur har folk såna kackerlackor? Har dom i en plastlåda just nu och det funkar fast man kan inte direkt kolla på dom utan att ta av locket, funderar på att sälja dom fast om nån har tips på nått bättre sätt att ta hand om dom vore det snällt ???? många andra intresanta arter klättrar också ????

316
283
panterophis:
Jag har haft Nauphoeta cinerea i många år, lite vaselin längst upp på kanten så får inte kackerlackorna grepp att klättra ur. Bara ett tunt lager som är några centimeter brett. Jag har även hört om teflonspray men jag vet inte om det kan vara giftigt för foderdjur eller rovdjuren så jag har inte vågat prova

5102
3878
Tropfrog:
Jag har sett att man ofta använder barnpuder till myrkolonier. Det kanske är ett alternativ till kackerlackor också?

Mvh
Magnus 

13
1
wubbadubba:
panterophis skrev:
Jag har haft Nauphoeta cinerea i många år, lite vaselin längst upp på kanten så får inte kackerlackorna grepp att klättra ur. Bara ett tunt lager som är några centimeter brett. Jag har även hört om teflonspray men jag vet inte om det kan vara giftigt för foderdjur eller rovdjuren så jag har inte vågat prova

tack för svar får testa :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild