Priser saknas i annonser

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
20
CollectorT:
Jag ser en trend där allt fler väljer att inte skriva ut priser på sina djur och tillbehör. Ofta möts jag av en brysk text som säger "ENDAST SERIÖSA HÖR AV SIG!!" för man måste ju verka lite häftig om man säljer ormar, eller hur? Hur ska man kunna veta om djuret är av intresse när man inte ens kan se priset? Det är ju en en ganska viktig del för att överväga om köpet är rimligt. Tänk att gå på ica och handla utan prismärkta varor, spännande!

/T

5099
3873
Tropfrog:
Jag har som regel att inte handla av mäniskor som tar sig friheten att kategorisera köpare. Jag vet helt enkelt inte kriterierna för dessa kategorier. Det gäller såklart klassning som seriös,  men även som snackare, prutade, okunnig,  däcksparkare eller något annat som kan upplevas som negativt. Jag vill bemötas med respekt av både köpare och säljare inte bedömas enligt kriterier jag inte känner till. Man har all rätt som både köpare och säljare att avbryta en affär om det inte känns rätt. Detta skall självklart göras med respekt och inte med negativa kategoriseringar.

En annan sak som jag har för vana att undvika är annonser som är "intressekoll". Jag vet helt enkelt inte vad det betyder eller hur det skiljer sig från en normal säljesanons. För mig medför varje försök att sälja något en kontroll om det finns ett intresse. Men jag vet ju inte hur säljaren ser på det, om det överhuvudtaget kan bli tal om affär eller hur hen bedömmer mitt intresse.

Pris är en annan fråga. Saknas pris kan man alltid fråga. Slutpriset sätts i vilket fall inte enkom av säljaren utan är en fråga om en överenskommelse mellan säljare och köpare.

Mvh
Magnus 

229
224
Formula76:
Man ska inte behöva fråga efter pris, det ska stå klart och tydligt i annonsen tillsammans med övrig information som en köpare kan tänkas vilja veta. Lite grundläggande information åtminstone.
Och om det står ''intressekoll'' får jag sån hisklig avsmak för alltihopa.

232
94
anamidnatt:

Jag anser att om du är tillräckligt seriöst intresserad av att köpa ett djur av mig så tar du kontakt och då delar jag självklart min prislista, det är faktiskt enkelt och rätt smidigt.

Jag är rätt säker på att jag når rätt målgrupp då jag i det stora hela haft otroligt trevliga och bra kunder.
Man kan kalla det för att kategorisera, visst, men man vill ju kunna sälja sina djur och ha en bra magkänsla liksom. Klart man bryr sig om var djuren hamnar. 

Och har man arbetat med nån form av kundhantering så vet vi att det finns alla typer av människor därute, alla har kanske inte samma tålamod när det kommer till de som kanske på något sätt är krångliga.

Jag tycker att mitt sätt att annonsera fungerar väldigt bra. För mig. Tycker man inte om det så kan man alltid handla av någon annan som gör på ett annat sätt, det är helt okej det också :)


5099
3873
Tropfrog:
Jag har alltid priser i mina annonser. Det är helt enkelt för att jag tror att det är fler som hör av sig då. Åtminstone med mina priser. Men det är klart, sätter man priser i överkant så kan det ha motsatta effekten. Det är helt enkelt upp till var och en vad man föredrar.

Kombinationen av att inte ha pris och kalla de som hör av sig om priset och sen tycker att de som avböjer pga, eller vill diskutera priset för oseriösa tycker jag nog som TS om. Då ser man inte vad affärer handlar om och borde inte få några. Åtminstone inte av mig.

Mvh
Magnus

Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:
Jag ser det som en självklarhet att sätta ut priset i annonsen. Lika med bild på djuret (eller det som ska säljas). Bild skickas vid intresse och såkallade intressekolls-annonser går bort för mig personligen. 

Jag vill se en seriös annons när jag köper djur. Annonsen säger ibland en del om djurägaren : ) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild