Mat-Kinkig Lechianus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
3
Kerhil:

Hej! 

 

Jag har en jättevacker Lechianus hona hemma sedan ungefär 2 månader tillbaka. Hon är vänlig för en lechie även om hon föredrar att lämnas i fred. Men, jag är lite oroad för henne eftersom hon bara äter Gecko Nutrition banana Complete diet, hon äter inga andra smaker eller märken, bara denna. Det är också den som hon fått i den djuraffär hon var i under minst 1 år.

 

Jag har testat att erbjuda blandningar av CGD och Gecko nutrition banan,  eller ställa ut flera koppar med andra smaker av Gecko nutrition, men hon rör dem inte ens.

 

Hon har fått smaka riktig banan en kväll, men blev lite lös i magen av det (gissar att hon fick för mycket). så det har hon ätit och tyckt om. 

 

Hon tar inga larver från tång eller syrsor vad jag vet  (men kan vara för att hon ännu är lite osäker i vissa lägen). 

 

Det kanske inte är ett problem, att hon bara äter en sak och inget annat. Inte när det är en "komplett diet" så att säga. Men samtidigt brukar variation vara en bra sak.  Bananmaten från gecko nutrition luktar väldigt mycket banan, jag tror det kanske tilltalar henne på ett sätt som inget annat gör, förutom riktig banan då. 

 

Skall jag bara låta henne få det hon älskar livet ut? Eller skall jag försöka jobba med att vänja henne vid andra smaker också? Och i så fall hur? 

 

Tacksam för tips! 


5104
3879
Tropfrog:
Det är väl bara att sluta ge henne den hon gillar så mycket svänga över till något annat? Om du ger henne valmöjligheter så kommer inget att ändras. Simple as that.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild