Leopardgeckoterrarium i lägenhet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
FabulousSloth:
Jag är lite sugen på att skaffa en leopardgecko, men jag tror inte att hyresvärden uppskattar insekter i lägenheten.
Jag försöker läsa på så mycket som jag kan, men det känns svårt att veta om jag kommer klara av det när jag inte har provat.
Jag tänker mest på att mata "maten", sjukdomar (då det inte finns någon reptilkunnig veterinär, utan de hänvisar till Roslagstull som är 2 timmar bort) och städning av terrarium (hur ofta man ska göra rent alltihopa, speciellt med jord/sand).

3
2
spiral_architecht:
Bor själv i radhus med leopardgecko. Vad tänker du kring maten? Att syrsorna ska spela? Förvarar syrsorna i en städskrubb nattetid för att inte bli störd av ljudet och det funkar för oss. Rengör terrariet rejält en gång i veckan men plockar såklart upp spillning om jag ser det (vilket är rätt lätt eftersom hon alltid går på samma ställe). Brukar handmata så det finns aldrig oätna/döda insekter att ta bort. Tror inte det är något problem med en leopardgecko i lägenhet. Tänk bara på att dom lever länge så det är ett åtagande över lång tid ????
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild