hoppspindlar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Michap:
Hej
 Jag går och funderar på att skaffa mig en hoppspindel.  Vilken art rekommenderar ni? Och hur stort terrarium och vad behövs det för inredning. Och äter de små dubior?  M.m.  tacksam för svar.

5099
3873
Tropfrog:
Phidippus regius är nog den vanligaste förekommande arten inom hobbyn. Det är små djur så inga större storlekar på terrarium krävs. 20 kub är nog att anse som väl tilltaget. 

Mvh
Magnus 

214
333
MartinJ:
Jag har bara haft Phidippus regius, och det verkar vara den som oftast går att få tag på (jag är däremot rätt grön inom spindlar). Terrariet behöver inte vara speciellt stort, men gärna något med lite höjd, och med gott om inredning och strukturer. Till fullvuxna använder jag burkar som är 22cm hög med en botten på 12*17cm, inredda med pinnar, rötter, barkbitar, och lite levande växter. Till småspindlar har jag mindre burkar, och byter upp mig i storlekar i takt med att de ömsar.

Jag tycker det är bra att kunna mata utan att öppna uppifrån, då de gärna bygger sina hammockar högst upp.

Här är en inredd burk till en vuxen spindel:


Edit: Ja, de äter små dubior efter några öms. I början fungerar stora bananflugor bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild