Nephrurus Milii

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

69
16
Havoc:

Hej!

Jag har tänkt införskaffa mig ett par Milii. Har ett 70x30x30 terra som står redo men behöver ordna med värmedelen innan inköpet. Läste på faktabladet här på sidan att den varma delen ska vara kring 32c och då undrar jag på vilket sätt jag bäst gör detta? Tänkte lösa det med en lightglow + dagsljusspot och sen ett armatur för UVB-rör, men vill först o främst rådfråga här.

 

mvh Christo


268
19
Iguania:

 De är ganska känsliga för alltför starkt ljus, så tänk på att inte använda alltför många/starka ljuskällor. Själv så har jag en glow light med en 50W dagljusspot i ett 45*45*45. Innan hade jag bara en värmematta men de levande växterna är inte så förtjusta i bottenvärme.

Annars så är det riktigt trevliga djur, de jag har haft har gärna gått runt på ljusa dagen, oftast när man håller på i rummet. Förövrigt så är inte det latinska namnet i artikeln "up to date", de har bytt tillbaka till Underwoodisaurus milii.


69
16
Havoc:

Tack så mycket =)


69
16
Havoc:

Hur gör du med UVB?


268
19
Iguania:

Använder ingen som helst, de är ju nattaktiva så de har inte alltför stora krav på det:-)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild