Varanus varius

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

54
12
Theraphosa2004:
Hej har någon här haft denna ödla eller rent av har ? Info tack Mvh Roger 

54
12
Theraphosa2004:
Han säger inte det latinska namnet, black throat monitor. Säger det er något ? ???? 

Kolla in denna video 

youtu.be/1Lop56fqgg8?si=3e0IlZ6_QOHFbl6k

54
12
Theraphosa2004:
Varanus albigularis, här är namnet.....mycket intressant ödla. Kolla själv 

5104
3879
Tropfrog:
Theraphosa2004 skrev:
Han säger inte det latinska namnet, black throat monitor. Säger det er något ? ???? 

Kolla in denna video 

youtu.be/1Lop56fqgg8?si=3e0IlZ6_QOHFbl6k


Torftigare terrarium har jag nog aldrig sett stackars ödla :(. 

Varaner som blir 2 meter långa är inga lämpliga husdjur.

 www.terrariedjur.se/forum/thread/926

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
983
1104
NellyNiklas:
www.terrariedjur.se/members?s=&area=&online=0&showlist=0&specie=87&sortby=1

Medlemmar med Kapvaran, Varanus albigularis. Lacevaran, Varanus varias är det sämre med. 

54
12
Theraphosa2004:
Tropfrog skrev:


Torftigare terrarium har jag nog aldrig sett stackars ödla :(. 

Varaner som blir 2 meter långa är inga lämpliga husdjur.

 www.terrariedjur.se/forum/thread/926

Mvh
Magnus 


Nej jag inser det med, den här är ju verkligen enorm....då får man nog bo på något varmt ställe, så den kan ligga ute och sola. Men vilken vacker och enorm ödla.....behöver man ingen vakt hund. Hade räckt den hade visat sig. 

5104
3879
Tropfrog:
Jag har aldrig sett behov av vakthund. Men det är intersant att du nämner det. Verkar som att det finns en stor korrelation mellan varanägare och vakthundsägare.

Mvh
Magnus 

54
12
Theraphosa2004:
Tropfrog skrev:
Jag har aldrig sett behov av vakthund. Men det är intersant att du nämner det. Verkar som att det finns en stor korrelation mellan varanägare och vakthundsägare.

Mvh
Magnus 


Då förstår du att jag även försökte skämta här. Aldrig haft vakt hund ? I dagens samhälle ? Bor du sidan om en polis station eller militär anläggning ? 

5104
3879
Tropfrog:
Theraphosa2004 skrev:


Då förstår du att jag även försökte skämta här. Aldrig haft vakt hund ? I dagens samhälle ? Bor du sidan om en polis station eller militär anläggning ? 


Nej, jag förstod faktiskt inte att du skämtade. Nej, jag bor inte i närheten av polis eller militär. Tack och lov.

Generellt sett tror jag att man mår bättre av att inte vara rädd hela tiden. Bättre att känna sig trygg. För mig innebär det inte fler djur eller mäniskor med våldspotential i min närhet, tvärtom faktiskt.

Mvh
Magnus 

54
12
Theraphosa2004:
Tropfrog skrev:


Nej, jag förstod faktiskt inte att du skämtade. Nej, jag bor inte i närheten av polis eller militär. Tack och lov.

Generellt sett tror jag att man mår bättre av att inte vara rädd hela tiden. Bättre att känna sig trygg. För mig innebär det inte fler djur eller mäniskor med våldspotential i min närhet, tvärtom faktiskt.

Mvh
Magnus 


Jag är knappast rädd. Vakthund hade behövts om det kommer folk mitt i natten och den börjar skälla. Så man hinner förbereda sig OM, dom väljer mitt hus, eller min bil. Och det spelar ingen roll om du bor i staden, eller långt ut på landet....plötsligt står det någon, några där. Hundar är effektivt om dom väljer mitt hus....eller en stor ödla. Det tragiska här är, vissa gånger känns det som om såna här...människor har mer rättigheter än dom utsatta. Tragisk utveckling i Sverige. Jag tänkte på en reklam film som gick på djur kanalen, Animal planet. Där kom en inbrotts tjuv och bröt sig in....väl där inne mötte han ett lejon, en krokodil, några apor, etc huset var alltså fullt med djur....han ångrar sig fort och sen kan man läsa, Dont worry, we got youre back hahaha älska den reklamen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild