Biofeedback

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5116
3883
Tropfrog:
Av ren nyfikenhet har jag läst på mer om ämnet. Både tidigare länkade källor samt lite annat för att bilda mig en uppfattning. Det går förstås inte att göra utan att vara en rejält välutbildad läkare.

Men som balans till alla positiva källor kommer här en som är riktigt hjärtskärande:

www.seattletimes.com/seattle-news/how-one-mans-invention-is-part-of-a-growing-worldwide-scam-that-snares-the-desperately-ill/

Jag väntar fortsatt på hard facts. Om det kommer peer rewieved artiklar som bekräftar någon form av positiv effekt på någon sjukdom som jag för tillfället lider av så står jag först i tur att testa om det kan hjälpa just mig.

Mvh
Magnus 

13
5
Reptilian:
Tropfrog skrev:
Av ren nyfikenhet har jag läst på mer om ämnet. Både tidigare länkade källor samt lite annat för att bilda mig en uppfattning. Det går förstås inte att göra utan att vara en rejält välutbildad läkare.

Men som balans till alla positiva källor kommer här en som är riktigt hjärtskärande:

www.seattletimes.com/seattle-news/how-one-mans-invention-is-part-of-a-growing-worldwide-scam-that-snares-the-desperately-ill/

Jag väntar fortsatt på hard facts. Om det kommer peer rewieved artiklar som bekräftar någon form av positiv effekt på någon sjukdom som jag för tillfället lider av så står jag först i tur att testa om det kan hjälpa just mig.

Mvh
Magnus 




shit, låter jobbigt det där, hoppas du får den hjälpen du behöver.  

5116
3883
Tropfrog:
I kunskapens intresse väljer jag att bortse från att andra tror att jag har det jobbigt eller behöver hjälp och fortsätter min insamlande av information. För sånt får mig att må bra. :)

Det visar sig att saker och ting inte alltid är svart och vitt. Har plöjt en del peer reviwed artiklar som faktiskt hänvisar till vissa positiva effekter av biofeedback. Vad jag kan utläsa så är det precis som TS säger en effekt av att man tror på det. Men också en effekt av avslappning, som förstås kommer med ett förtroende till metoden. Jag kan inte hitta några studier som jämfört med någon form av placebo, kanske för att en sån studie kan vara jättesvår att genomföra rent praktiskt?

Dessutom är metoden godkänd inom den amerikanska sjukvården om den är utförd av läkare med rätt utbildning. Det finns tillochmed en intresseorganisation och en certifiering.

Men är det då samma biofeedback som görs i Sverige av olika alternativa mäniskor? (I brist på annan bra benämning). Det kan jag förstås inte avgöra, då jag själv inte har kompetensen och trovärdiga svenska studier verkar saknas. Om någon hittar någon så är jag interesserad.

I vilket fall så förekommer biofeedback som både ren humbug sida vid sida med seriösa utövare med beprövade metoder i USA. Så det går inte att utesluta så också är fallet i Sverige.

Därför kan denna artikel vara till hjälp om du ändå vill kontakta en utövare i sverige:

painresource.com/featured/biofeedback-therapy-valid-treatment-or-quantum-woo/

Speciellt delen om vilka åkommor metoden verkligen skulle kunna hjälpa dig med och delen om hur man ser skillnad på en scam och en seriös utövare är väldigt intressanta.

Jag är inte motståndare, bara skeptisk av naturen. Oavsett vilket så är jag enligt studierna jag tagit del av inte mottaglig för metoden pga just denna skepticism. Men skulle då kunna omvändas om det framkom studier om verkliga resultat frikopplade från placeboeffekten. I väntan på såna så anförtror jag mig åt läkare som studerat ämnet i 6 år för att få kalla sig läkare och som gjort AT i ytterligare minst 1,5 år. Det svenska systemet är så snillrikt uppbyggt att de som är absolut bäst på att läka mäniskor också är de som är billigast att gå till. När de praktiserar biofeedback och tror att det kan hjälpa mig på något sätt, kan de skriva en remiss åt mig och jag är där direkt (och betalar en hundring för det).

För att jag skulle utsätta mina djur för det så skulle det krävas en veterinär som rekommenderade det, men det gissar jag är en utopi. Kommer nog aldrig att hända.

Mvh
Magnus 

77
29
Insecta:
Insecta skrev:

Är inte denna behandling från Ryssland från början ?

Och varför skulle vi ge djuren detta ?

5116
3883
Tropfrog:
Insecta skrev:

Och varför skulle vi ge djuren detta ?


Om man läser första inlägget är det helt tydligt. För att TS tror att det är bra för dem och bara ser fördelar med det. :)

Mvh
Magnus 

77
29
Insecta:
Tropfrog skrev:


Om man läser första inlägget är det helt tydligt. För att TS tror att det är bra för dem och bara ser fördelar med det. :)

Mvh
Magnus 

Jo jag läste men tänkte om han ville förtydliga bättre haha. Tänker är väl bättre lägga pengar på stort terrarium och inredning växter etc för göra miljöer som dom ska vara i istället för behandlingar som är ganska onaturligt 

5116
3883
Tropfrog:
Insecta skrev:

Jo jag läste men tänkte om han ville förtydliga bättre haha. Tänker är väl bättre lägga pengar på stort terrarium och inredning växter etc för göra miljöer som dom ska vara i istället för behandlingar som är ganska onaturligt 


Jo, jag tenderar att hålla med. Åtminstone för oss med begränsningar i ekonomi som tvingar oss att prioritera. Påståendet gällande terrarium, ju större desto bättre, ser man ju ofta. Detsamma gällande inredning, ju mer desto bättre. Båda klart mycket oftare än jag sett påståendet ju mer biofeedback desto bättre. Det kanske finns en anledning till det?

Har man råd att bygga en hel djungel i sitt hem åt sin orm är saken annorlunda. Då har man säkert råd att köpa en sån där maskin också och slipper att stressa ormen med onödiga transporter. För någonstans tror jag att själva behandlingen är relativt ofarlig, det är transporten fram och tillbaka som är stressande.

Mvh
Magnus 

13
5
Reptilian:
Insecta skrev:

Jo jag läste men tänkte om han ville förtydliga bättre haha. Tänker är väl bättre lägga pengar på stort terrarium och inredning växter etc för göra miljöer som dom ska vara i istället för behandlingar som är ganska onaturligt 



Damkina har 2 stora terrarier fulla med växter och stenar, den ena använder hon som toalett och kan ta sig från den ena till den andra hur hon vill, så hon ligger aldrig nära sin egen avföring. Till och från får hon fräskt avlivade fåglar av olika sorter som jagköper till henne från en gård som ni kan få nr till om ni vill också köpa. På sommaren ska hon få ett eget växthus av glas på verandan där hon kan få rikligt med solljus och ordentligt med fukt som hon får med fuktmaskin, hur många ormar får den möjligheten?   Damkina mår riktigt bra, jag ger henne det bästa jag kan. Hennes terrarier är fulla av smaragder, ametyst klustrar, draköga, rökkvarts etc... kan ladda upp bilder vid tillfälle. Jag ger Damkina det bästa jag kan och QX var något som jag tänkte på ordentligt innan jag tog steget. 

Jag har gjort övningar i djurkommunikation och satt in mig i ämnet, inte för något annat än för att förstå henne så gott som möjligt och ge henne allt hon vill ha. Det har gett väldigt intressanta upplevelser hittills. Om man vill förstå hur ''alternativ medicin'' har motarbetats så måste man läsa lite historia, bl a hur Rockefeller familjen skapade den moderna läkemedelsbranschen, och den började med en häxjakt som fortfarande pågår. 

Om vi nu ponerar att det är placebo, vilket jag inte tro det är helt och hållet, vad säger det då om vår förmåga att läka oss själva? funkar det inte isf åt andra hållet också? bara det att vi inte ser kopplingen i hur vi har gjort oss själva sjuka? 
Lyssna på vad Sadguru säger om ormar, speciellt när han pratar om deras intelligens. Det enda som är viktigt är att Damkina får det bästa hon kan få, tänk er att ni bor inlåsta i ett rum för resten av livet och måste ligga bredvid er avföring tills någon kommer och lägger märke till det? 
QX är kvantteknik, varför finns kvantdatorer isf? man kan få skador av elektromagnetiska frekvenser precis som man kan få läkning av det. 

Jag bryr mig om vad som funkar och så som jag känner min orm och ser på henne så märker jag att hon mår bra av det, och det är allt som betyder något. 

5116
3883
Tropfrog:
Tror du verkligen någon här är interesserad av att debatera smaragder, ametyst klustrar, draköga, rökkvarts, sadguru, kroppens förmåga att självläka eller den onda läkemedelsbranschen i denna tråden.

Nej låt oss stanna vid bioscanning, det blir för flummigt annars.

Ja, det finns kvantdatorer. Men du tror väl inte på allvar att bioscanningsmaskinen är en kvantdator? Den enda likheten är ordet kvant. Det kan du lätt kolla själv med rena fakta. Inte ens värt att diskutera.

Det som smärtar mig mest är att det på allvar finns folk som marknadsför bioscanning som ett sätt att bli kvitt cancer. Folk som går med odiagnosticerad cancer i år bara för att de tror på dravlet. Så mycket lidande helt i onödan. Som tur är det i Sverige straffbart att marknadsföra icke bevisade läkemetoder mot cancer. Personligen skulle jag vilja utöka förbudet till att gälla alla livshotande diagnoser.

Att marknadsföra det som bot mot icke livshotande diagnoser är egentligen inte så farligt. Om du har mild huvudvärk och kör bioscanning för att bli av med det är det värsta som kan hända att du fortfarande har huvudvärk och är en tusing fattigare. Det kan man leva med. Cancer och hjärt/kärlsjukdomar kan man inte leva med.

Mvh
Magnus 

77
29
Insecta:
Reptilian skrev:



Damkina har 2 stora terrarier fulla med växter och stenar, den ena använder hon som toalett och kan ta sig från den ena till den andra hur hon vill, så hon ligger aldrig nära sin egen avföring. Till och från får hon fräskt avlivade fåglar av olika sorter som jagköper till henne från en gård som ni kan få nr till om ni vill också köpa. På sommaren ska hon få ett eget växthus av glas på verandan där hon kan få rikligt med solljus och ordentligt med fukt som hon får med fuktmaskin, hur många ormar får den möjligheten?   Damkina mår riktigt bra, jag ger henne det bästa jag kan. Hennes terrarier är fulla av smaragder, ametyst klustrar, draköga, rökkvarts etc... kan ladda upp bilder vid tillfälle. Jag ger Damkina det bästa jag kan och QX var något som jag tänkte på ordentligt innan jag tog steget. 

Jag har gjort övningar i djurkommunikation och satt in mig i ämnet, inte för något annat än för att förstå henne så gott som möjligt och ge henne allt hon vill ha. Det har gett väldigt intressanta upplevelser hittills. Om man vill förstå hur ''alternativ medicin'' har motarbetats så måste man läsa lite historia, bl a hur Rockefeller familjen skapade den moderna läkemedelsbranschen, och den började med en häxjakt som fortfarande pågår. 

Om vi nu ponerar att det är placebo, vilket jag inte tro det är helt och hållet, vad säger det då om vår förmåga att läka oss själva? funkar det inte isf åt andra hållet också? bara det att vi inte ser kopplingen i hur vi har gjort oss själva sjuka? 
Lyssna på vad Sadguru säger om ormar, speciellt när han pratar om deras intelligens. Det enda som är viktigt är att Damkina får det bästa hon kan få, tänk er att ni bor inlåsta i ett rum för resten av livet och måste ligga bredvid er avföring tills någon kommer och lägger märke till det? 
QX är kvantteknik, varför finns kvantdatorer isf? man kan få skador av elektromagnetiska frekvenser precis som man kan få läkning av det. 

Jag bryr mig om vad som funkar och så som jag känner min orm och ser på henne så märker jag att hon mår bra av det, och det är allt som betyder något. 

Reptiler är väldigt smarta men det är instinkt från miljoner år utveckling, hade hellre givit något djur med lite känslor som tex hund däggdjur för den delen, förstår du vill uppnå så mycket som möjligt med din orm men tror du har kommit för långt in på banan med få kontakt med din orm som kommer vara ganska omöjligt man skappa ett band vill väl dom flesta djur ägare 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild