Julbord & Madagaskar!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

161
508
SHF:
Hej,

Vi passar på och informerar om SHFs traditionsenliga julbord 9/12 även här på terrariedjur.se


SISTA ANMÄLNINGSDAG NU PÅ SÖNDAG 3/12 (maila till event@sthlm-herp)

 
Julmiddag/julfest med SHF! Lördag 9/12. Start kl17:30, avslut cirka 21-21:30.

Vi käkar julmat, umgås, och lyssnar på föredrag.

Vi kommer att vara i samma lokal som förra året, Hartwickska huset på Södermalm. Sankt Paulsgatan 39A gatuplan, norra sidan, A-entrén. Lokalen heter gästabudet.

Närmsta tunnelbana Mariatorget ca 200m därifrån.

Vi kommer ha catering av julmat och behöver därför ta in en anmälan på om ni kommer senast Söndag 3:e December. Maila oss på event@sthlm-herp.

Skriv antal personer och eventuella allergier/specialkost.

Ingen kostnad för detta, och det är bara för medlemmar och familjemedlemmar i SHF.

 
Magnus Forsberg kommer att hålla föredrag om sina resor till Madagaskar på julfesten. Magnus (Och Bella) driver djurbutiken Herpers Choise i Uppsala sedan många år, där dom har riktat in sig på just herptiler. Magnus är även ordförande i riksföreningen SHR.

”Magnus heter jag och har haft reptiler som huvudintresse i 50 år.

Det har resulterat i ett flertal artiklar i svenska och internationella tidskrifter, samt hållande föredrag runt om i världen. Mitt specialintresse inom herpetologin var under många år Daggeckos av släktet Phelsuma, där jag var inblandad i några sk. closed studbook projekt med hotade arter, och var också den som tog fram samtliga urprungsdjuren för projektet med Phelsuma klemmeri i Jersey Wildlife Conservation Trusts regi. Intresset har tillsammans med mitt intresse i fotografi också lett till en mängd resor runt om i värden."

Vi kommer även göra en lite presentation av SHFs planer för en utlandsresa 2024, var ska resan gå tro?

Välkommen och God Jul!
Önskar SHF


161
508
SHF:
Idag är det dags för föreningens traditionsenliga julbord, vi ser fram emot att umgås med våra medlemmar, äta gott och uppleva Madagaskars herpetofauna!

Vi drar igång 17:30!
God Jul önskar SHF!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild