Trötta skäggisar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1159
625
Temla:

3 av skäggisarna hemma hos mig verkar vara sååå trötta sedan ett par veckor tillbaka. En hona vill gå och sova på svalare ställe redan vid 2-tiden. En hane går och knyter sig redan runt 18-tiden. Och min äldsta hane kan ofta sova två dagar i sträck i sin grotta eller så vaknar han väldigt sent på dagarna. 

Dom andra är pigga som vanligt. Kan det vara att dom känner av att det blivit kyligare ute och tror att det är dags att dvala? Tycker det vore konstigt om dom ville dvala redan i augusti. 

Tips, idéer emottages tacksamt!


268
19
Iguania:

Vet inte exakt hur det är hos Skäggagamer men min halsbandsleguan beter sig exakt likadant som du beskriver och hos dom är det normalt att iallafall hanarna börjar förbereda sig för dvala redan nu.


1159
625
Temla:

Verkligen? Intressant! Tack för info!


32
0
Lindiix:

Min skäggis har oxå blivit väldigt slö och orkar knappt ens ta sina syrsor så det kan nog ha med dvalan att göra :)


234
49
costanza:

Samma här, tråkigt nog är det nog dags för dvala...


1159
625
Temla:

Känns väldigt tidigt för dvala, men det kanske är för att det varit så kallt och mörkt. Har för mej att min äldsta skäggis inte dvalade så här tidigt förra året. Jaja...visst får dom sova om det är det dom vill. :) Vad trist det blir den dag dom bestämmer sig för längre dvala. Jag tror jag gör detsamma. haha

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild