Kan man ha ögonfrans med vampyrkrabba?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
34
4
fmiaou:
Högt terrarium med vatten i botten (småfisk)

5102
3878
Tropfrog:
Jag skulle inte försöka. Vampyrkrabbor är oportunister. Får de chans så kommer de att försöka knipsa av ett ben till lunch. Det kan gå bra i ett år, två år, fem år. Men den dagen den får chansen kommer den att försöka. Den kanske inte lyckas pga sin lilla storlek och kraft, men den kommer att försöka och det kommer att resultera i skador.

Småfisken är en annan femma. De plockar den garanterat.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
34
4
fmiaou:
Tack! Annan amfibie man kan ha med ögonfrans?

5102
3878
Tropfrog:
En kommentar som ofta dyker upp i frågor rörande att blanda djurarter i terrarium är: "om du behöver fråga så har du inte tillräcklig kunskap om djuren för att försöka"

Det ligger något i det. Man behöver förstå såväl födokonkurans, revirbeteende, predation, habitat, novella patogener och mycket mer.

Jag anser att man inte bör blanda djurarter utan mycket erfarenhet av djuren var för sig innan.

Sen är väl inte krabbor amfibier sist jag kollade utan snarare skaldjur med en amfibisk livsstil. Men såna kommentarer brukar resultera i att man blir kallad besserwisser. Jag tar den för kunskapens skull :)

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
34
4
fmiaou:
Eftersom det är svårt att veta allt om allting, tycker jag att en "dum" fråga är bättre än att chansa :-) Jag kan en hel del om allt möpjligt, men inte grodor och ödlor. Må bäst :-)

5102
3878
Tropfrog:
Nja, dum fråga anser jag inte det vara. Tvärtom, en fråga som är väldigt viktig att ställa. Bara det att svaret är så komplext att det är svårt att svara inom ramen för ett diskussions forum. För att finna svaren bör man läsa på väldigt mycket samt skapa hands on erfarenhet av djuren man tror kan gå ihop.

Många på detta forum anser att det är ett stort nej att blanda terrariedjur. Jag anser att det finns en liten möjlighet med rätt erfarenhet. Själv har jag marklevande pilgiftsgrodor med trädlevande jungfrugeckos. De har levt i samma burk i snart 6 år utan bekymmer.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild