Försöker era Pantrar också rymma ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
3
doohan:
Ibland när jag vattnar terrariet så kommer Negan i rask takt till pinnen närmast taket och öppningen av terrariet och börjar klättra upp på utsidan mot takets översida. Jag fångar honom då ovansidan är svår att komma åt utan något att stå på, samt att det ligger en HID lampa där och annan belysning.

Är det bara min Panter eller försöker erna Kameleonter också rymma?

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Om det bara är när du vattnar terrariet är det enkelt att dra slutsatsen att ödlan försöker undkomma regnet : ) 

42
3
doohan:
Jonas_ skrev:
Om det bara är när du vattnar terrariet är det enkelt att dra slutsatsen att ödlan försöker undkomma regnet : ) 


Försöker såkalrt att inte träffa honom ,men visst kan han få någon droppe på sig. Ska kolla om han försöker dra när jag t ex hänger in matskålan lr tar bort skräp..

5102
3878
Tropfrog:
Jag tyckte rubriken var otroligt roande. Rymmande pantrar är faktiskt ett allvarligt problem. Ville bara säga det.

Mvh
Magnus

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
doohan skrev:


Försöker såkalrt att inte träffa honom ,men visst kan han få någon droppe på sig. Ska kolla om han försöker dra när jag t ex hänger in matskålan lr tar bort skräp..


Jag tror inte du gör det medvetet : ) inte så jag menade. Men många reptiler som lever i fuktiga miljöer drar sig gärna undan regnet och vattendroppar märkligt nog, nästan lite komiskt. Djur som lever i blöta miljöer men avskyr regn : ) rätt vanligt bland både ödlor och ormar. 

Vissa kan dock dra sig till regnet för att exempelvis dricka. Det är också vanligt, men kanske mer när regnet slutat och bara dropparna ligger kvar i omgivningen. 

Sen att speciellt ödlor försöker ta sig ur ett terrarium är extremt vanligt skulle jag påstå. Och speciellt djur som normalt aktivt letar mat och inte är en bakhållsjägare som en del också är. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild