Uromastyx (Dabbagam) vilken föda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
AcidRodger:
Hej,
Jag skriver här för att jag undrar om någon här som har en dabbis som skulle kunna ge mig lite tips på hur jag kan planera ut bra kost till min dabbis. Jag försöker att ge bra och varierad mat till honom, men vet att det skulle kunna göras oftare/ bättre. Undrar mesta dels hur jag ska tänka med maten. Vet att han kan äta endiv, vatten- och bladkrasse, rucola, ärtskott, morotsblast och machésallad ofta. Så det använder jag som en grund. Sedan lägger jag till morötter, spenat och andra saker inte lika ofta, till och med mer sällan än jag säker borde. Men det som jag skulle mest vilja veta är egentligen om jag ger honom spenat idag, och jag vet att den innehåller för mycket av något som gör att den ska inte ges ofta. Kan jag tillexempel redan om 2 dagar ge honom någon annan grönsak som innehåller också mer av samma vitamin som spenat gör? Förstår om ni har svårt att förstå vad jag menar, men skulle någon kunna ge mig lite tips. Hur kan en veckas mat se ut för eran dabbis? Tack för alla svar.

Medlem i SHF
35
32
Gingerteaser:
Jag köper färdigblandad sallad på både Willys (Rustik), Ica ( Provencale) och Coop (Grillmix) utifrån vad de kan äta. Kompletterar med Maskros, rosor, Ringblomma ibland, både torr och färsk. Du lär dej fort vad din gillar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild