Frågor om ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Zornie:
Hej jag hade tänkt att jag skulle skaffa en ögonfransgecko som min första reptil och har några frågor om hur man tar handom den. :) 


1.Har cgd alla vitaminer och grejer som ögonfransgeckon behöver?

2. Behöver ögonfransgeckos uvb lampa om den redan får d3 i dens mat?

3. Om man matar den insekter ska insekterna alltid ha nåt slags kalcium pudder på sig?

5103
3879
Tropfrog:
1: Det skall ha det enligt produktbeskrivningen.

2: ögonfransgecko kan synetisera vitamin d3 via huden. UVb är inte absolut nödvändigt om den får i sig tillräckligt med d3 via maten, men det är definitivt en fördel att ha.

3: jag skulle pudra fodret med multivitamin som innehåller kalcium.

Mvh
Magnus 

3
0
Zornie:
Tack jättemycket för svaren :)



Här är några flera frågor som du inte måste svara om du inte vill men kan jättegärna göra det om du vill




1.Om jag använder ett uvb ljust till den ska den fortfarande ha d3 i dens mat eller borde man ha mindre d3 eller ingen alls?

2.Hur ofta ska den få cgd?

3.Hur ofta ska den få insekter?

4.Har cgd d3 i sig?

70
13
Alfredanimalking:
Zornie skrev:
Tack jättemycket för svaren :)



Här är några flera frågor som du inte måste svara om du inte vill men kan jättegärna göra det om du vill




1.Om jag använder ett uvb ljust till den ska den fortfarande ha d3 i dens mat eller borde man ha mindre d3 eller ingen alls?

2.Hur ofta ska den få cgd?

3.Hur ofta ska den få insekter?

4.Har cgd d3 i sig?

cgd har allt den behöver men det är fortfarande bra att ge insekter och hur ofta du ger den insekter och cgd får du anpassa på hur stor geckon är så den inte blir för tjock eller smal men den ska fortfarande ha mer cgd än insekter så insekter kanske några gånger i månaden och cgd 2-4 gånger i veckan

3
0
Zornie:
Sorry för att jag är sen men tack för svaren :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild