Mbd hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Petra82:
Tog över en skäggagam hona i somras som sades vara frisk, jag nybörjare, åkt långt och var helt inställd på att hon skulle med mig hem. 
De första veckorna så tänkte jag att det är inte konstigt att hon är lugn med flyttan och ny miljö. 
Allt eftersom så upptäckte jag vilka svårigheter hon har. 
Går nära backen, är stel framförallt i frambenen, ostabilt och kan t o m tippa över på en sida. Tårna är raka. Det rycker I bakbenen, hon klättrar endast på en bred hög korkbark. Upp går bra men sämre ned. 
Jag har bytt lampor, kalkar på, försöker undvika maten med mycket fosfor i helst önskar hon dubias, majs och ruccola (majs är lördagsgodis emellanåt).
Har hon ont? Någon som vet och har erfarenhet av detta och vill dela med sig. 

Försökte lägga till en video med fick det inte att funka. 

Mvh Petra

Medlem i SkHF
982
1103
NellyNiklas:

Petra82 skrev:
Tog över en skäggagam hona i somras som sades vara frisk, jag nybörjare, åkt långt och var helt inställd på att hon skulle med mig hem. 
De första veckorna så tänkte jag att det är inte konstigt att hon är lugn med flyttan och ny miljö. 
Allt eftersom så upptäckte jag vilka svårigheter hon har. 
Går nära backen, är stel framförallt i frambenen, ostabilt och kan t o m tippa över på en sida. Tårna är raka. Det rycker I bakbenen, hon klättrar endast på en bred hög korkbark. Upp går bra men sämre ned. 
Jag har bytt lampor, kalkar på, försöker undvika maten med mycket fosfor i helst önskar hon dubias, majs och ruccola (majs är lördagsgodis emellanåt).
Har hon ont? Någon som vet och har erfarenhet av detta och vill dela med sig. 

Försökte lägga till en video med fick det inte att funka. 

Mvh Petra


Forumet stödjer dessvärre inte video. 

Min första rekommendation är att ta djuret till lämplig veterinär.


5102
3878
Tropfrog:
Du kan lägga upp en video på Youtube, markera som olistad och länka till den här.

Men, ja. Veterinär är nog det bästa rådet ändå.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild