Vilka ödlor är herbivorer?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
TerrarieTjejen:
Hej! Jag har tidigare haft en skäggam och har just nu en kungsboa. Är dock sugen på ytterligare en reptil, helst en ödla men tyckte det var jobbigt med insekterna. Det optimala vore en ödla som inte äter insekter, trivs i ett terrarium som är max 90x60x45 eller liknande. Är det någon ödla som ni tror passar min beskrivning?

5102
3878
Tropfrog:
Hmm. Herbivora ödlor är generellt stora ödlor. Jag tror inte att åtminstone någon av de vanligaste herbivorerna inom hobbyn skulle få plats i ett så litet terrarium. Jag kan ha missat någon mindre vanlig. Men tänker ändå att någon mindre fruktätare skulle passa bättre. Många kan livnära sig på mestadels CGD, men det är bara fördelaktigt om de får lite insekter när du ändå besökt en affär eller hobbyist som har. Måtten du anger är väl bra om det går att få in 60 eller 90 på höjden. De är uteslutande trädlevande, eftersom det är i träden man normalt sett hittar frukt. 45 är lite lågt i min mening, men går definitivt enligt lag för de mindre av dem.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild