Ögonfrans gecko beter sig konstigt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

70
13
Alfredanimalking:
Min ögonfrans gecko har under flera tillfällen grävt ner sig i substratet och fått jord i munnen och när jag försöker ta ut henne springer hon och hoppar bort från mig vilket hon aldrig gjort innan varför? Hon lever i ett stort 60x45x90 terrarium LBH 

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Svårt att svara på när man inte vet hur ödlan brukar bete sig. Åldern på ödlan? Temperaturen? 

Men skulle eventuellt kunna vara äggläggning hon försöker med, leta bästa platsen för äggen? Nu säger jag inte att det är äggläggning, men i såna fall kan man ändra temperaturen och eventuellt fodret så honan slutar lägga obefruktade ägg. Det är påfrestande att producera ägg, men ibland säger miljön och god tillgång på bra mat åt honan att producera ägg : ) om du förstår hur jag menar. Skulle kunna vara något annat också som gör hennes förändrade beteende. 


Lite bottensubstrat i munnen är oftast helt ofarligt, och rätt normalt hos många reptiler : ) 

5100
3876
Tropfrog:
Hur länge har du haft ödlan och vad är temperatur och luftfuktighet i burken?

Mvh
Magnus 

70
13
Alfredanimalking:
Temperaturen brukar vara runt 20-22 hon är 2 år gammal och luftfuktigheten är 70-80
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild