Dvärg skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Dlan84:
Hej jag har en dvärg skäggagam hafst den en vecka men jag tycker att den äter dåligt någon som har något tips för få den att äta ? 

5100
3876
Tropfrog:
Låt den bara vara i fred. En vecka är ingen tid. Låt den vänja sig vid sitt nya hem.

Mvh
Magnus 

4
0
Dlan84:
Ok tack för svar ok tack då vet jag -) mvh Christoffer 

Medlem i SkHF
979
1100
NellyNiklas:
Har du kontrollerat temperaturer, UV ljus mm?

4
0
Dlan84:
Hej jo de har jag 29 grader varmt vid lampan -)

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Jag skulle rekommendera att höja temperaturen om 29 grader är på solplatsen/varmaste stället? 

Du kan med enkelhet ha 35 och uppåt 40 grader åt din skäggagam på varmaste solplatsen. 29 tycker jag är för klent : ) 

Angående tips på att få den att äta så instämmer jag med Magnus. Men kan även tillägga att ge den mat som just din individ tycker särskilt mycket om (måste självklart vara bra foder, inte godis osv). Olika individer verkar föredra lite olika saker som favoritmat. Men levande insekter som rör sig mycket, typ kackerlackor, är nästan alltid uppskattat av alla! 

4
0
Dlan84:
Hej  tack för tipset jag kör med dubia ovh  mjölmask och grönsaker men inget hjälper
.




Medlem i SkHF
979
1100
NellyNiklas:

Dlan84 skrev:
Hej  tack för tipset jag kör med dubia ovh  mjölmask och grönsaker men inget hjälper
.





29 grader på solplatsen direkt under lampan är för låg temperatur  för att kroppsliga funktioner ska fungera optimalt. Höj temperaturen till 35-40 grader.

Vilken belysning har du i övrigt? UVB? Vilken typ (glödlampa el lysrör?) Hur mäter du/håller koll på temperaturerna i terrariet? 

lägg gärna upp några bilder här i tråden eller i ett eget galleri på din profilsida. 

Det ovan talare om stress och matvägran i nya miljöer stämmer också. Vissa djur anpassar sig fortare än andra, men det hjälper om temperaturer och andra parametrar stämmer in redan när djuret introduceras i den nya miljön.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild