Furcifer pardalis klättrar i nättaket

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
3
doohan:
Jag vår nya Panter som hämtades igår har vid flera tillfällen klättrat i taket varav 2 gånger direkt under HID lampan som ligger ovanpå nättaket. Vill inte att han ska bränna sig, men varför gör han det mer än en gång? Jag vet att allt är nytt för honom, men är det normalt att dom gör så? Han käkade lite Dubia idag, och jag har vattnat 2 gånger. Han ömsar dessutom idag.

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Den undersöker väl den nya miljön? Bästa är att utesluta möjligheten att bränna sig, kanske höja värmelampan? Det kanske behövs mer inredning i terrariet? Men att reptiler undersöker varenda millimeter av sina terrarium är helt normalt! Det kommer den antagligen fortsätta med sålänge möjligheten finns : ) 

42
3
doohan:
Jonas_ skrev:
Den undersöker väl den nya miljön? Bästa är att utesluta möjligheten att bränna sig, kanske höja värmelampan? Det kanske behövs mer inredning i terrariet? Men att reptiler undersöker varenda millimeter av sina terrarium är helt normalt! Det kommer den antagligen fortsätta med sålänge möjligheten finns : ) 



Ska prova att höja upp HID lampan nägra cm för säkerhetsskull. 

Tack för info

1228
464
leedragon:
doohan skrev:
Jag vår nya Panter som hämtades igår har vid flera tillfällen klättrat i taket varav 2 gånger direkt under HID lampan som ligger ovanpå nättaket. Vill inte att han ska bränna sig, men varför gör han det mer än en gång? Jag vet att allt är nytt för honom, men är det normalt att dom gör så? Han käkade lite Dubia idag, och jag har vattnat 2 gånger. Han ömsar dessutom idag.

Har bytt ut hid mot t5, bättre ljus. större arter kan skada sina naglar och fötter genom att klättra på nät, för att unvika det kör man med pvc nät som har håll stora nog att lägga hela foten på. Var säker på att det varmaste ställe de kan komma är inte varm nog att bränna sig, lägg en hand där han brukar hänga och om det är för varm för dig efter en stund är det för varm för den.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild