Blue Death Feigning Beetles, Asbolus verrucosus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

33
31
Arthropoda:
Hur läckra är inte dessa? Roligaste baggarna jag har hållt

665
346
Johnexotics:
Vad fick du ge för dina?

33
31
Arthropoda:
Kan tyvärr inte berätta priset men de kostade en slant 

5102
3878
Tropfrog:
Jo, så gott som samtliga till salu är viltfångade och transporterade hit. Transport och veterinärbesiktning är både dyrt och riskabelt. Då blir djuren dyra därefter. Med en förväntad livstid på ca 6 år och okänd ålder på viltplockade individer kan man räkna med tre år i snitt. Synd att inte många gett sig på odling i Europa nu när det finns väl dokumenterade metoder.

Men, ja, fantastiskt roliga djur. Men jag väntar nog tills fler odlar i Europa.

Mvh
Magnus 

33
31
Arthropoda:
Tropfrog skrev:
Jo, så gott som samtliga till salu är viltfångade och transporterade hit. Transport och veterinärbesiktning är både dyrt och riskabelt. Då blir djuren dyra därefter. Med en förväntad livstid på ca 6 år och okänd ålder på viltplockade individer kan man räkna med tre år i snitt. Synd att inte många gett sig på odling i Europa nu när det finns väl dokumenterade metoder.

Men, ja, fantastiskt roliga djur. Men jag väntar nog tills fler odlar i Europa.

Mvh
Magnus 


Tar inte hem arter utan att ha odling som mål. Som tur är, som du säger, så finns det numera fler som har lyckats och också dokumenterat sin framgång.

5102
3878
Tropfrog:
Arthropoda skrev:


Tar inte hem arter utan att ha odling som mål. Som tur är, som du säger, så finns det numera fler som har lyckats och också dokumenterat sin framgång.


Bra. Då kan du skriva upp mig på listan över intressenter på eventuell avkomma :)

Mvh
Magnus 

11
0
PHROGGS:

Va roligt! Har letat så länge efter någon som föder upp de så kommer jag hit där jag minst anade det föör just denna rasen. 

Om du fortfarande har kvar dem och avlar så kan man få slå en signal någon gång?

Mvh Adam


665
346
Johnexotics:
För er som är intresserade denna personen har lyckad avla på sina :). youtu.be/ue_e6KK7jHQ?si=lJ0866chqTYDmlxq

Han har några videos på dom 

5102
3878
Tropfrog:
Johnexotics skrev:
För er som är intresserade denna personen har lyckad avla på sina :). youtu.be/ue_e6KK7jHQ?si=lJ0866chqTYDmlxq

Han har några videos på dom 



Jag får upp "hinge dating app" när jag klickar länken. Gick något fel?

/M

665
346
Johnexotics:
Hehe ja www.youtube.com/results?search_query=aquarimax+pets+blue+death+feigning+beetle Här kommer alla hans video om dom 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild