Inhägnad på norrsidan?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
29
Moroten89:
Hejsan!

Det slog mig att jag har utrymme att bygga en trevlig inhägnad åt mina sköldpaddor på min ena uteplats, men har inte gått vidare med idén eftersom det är på norrsidan av huset och får solljus först framåt eftermiddag/kväll och jag har en pallkrage på baksidan i söderläge där de går istället.

Hur löser man det om vi säger att man bara har uteplats på norrsidan? Får man bygga in värmeslingor och UV-ljus då, eller klarar de sig rent av utomhus mot norr?

229
224
Formula76:
Vad är det för art?
Vilken tid på året hade du tänkt att ha dom ute?
Dygnet runt?


Men rent spontant

De måste ha värme, och allra helst på morgonen.
Är det bara 17grader skuggan så är bara sköldpaddorna 17grader i kroppen med ingen möjlighet värma upp sig så kroppen kan komma upp i ''arbetstemperatur''

28
29
Moroten89:
Formula76 skrev:
Vad är det för art?
Vilken tid på året hade du tänkt att ha dom ute?
Dygnet runt?


Men rent spontant

De måste ha värme, och allra helst på morgonen.
Är det bara 17grader skuggan så är bara sköldpaddorna 17grader i kroppen med ingen möjlighet värma upp sig så kroppen kan komma upp i ''arbetstemperatur''


Nej alltså jag kommer inte ha dem där eftersom jag redan har en liten hage på södersidan där de knallat runt i sommar, i början av den iallafall.
Tanken kom mest när jag satt ute en eftermiddag på norrsidan och tog med sköldisarna så de fick gå runt och kika lite, tänkte att det var synd att jag inte har lika stort på södersidan.
Jag har det så bra att jag kan välja mellan norr och söder (bor i radhus), men blev nyfiken om någon hade lyckats göra något mot norr.
Tanken då var att om någon lyckats, utan allt för mycket krångel, så kanske jag hade övervägt att flytta och bygga en större hage på den sidan huset.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild