Gråsuggor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
2
Peter:
Tips på suggfångare? Jag har massa tropiska i en burk, så tänkte fånga in och ha i de andra terrarierna med. Försökt med div sätt att fånga in dom, men blixtsnabba så max 5 st hänger med.. 

Mvh Peter

273
148
Flosker:
Peter skrev:
Tips på suggfångare? Jag har massa tropiska i en burk, så tänkte fånga in och ha i de andra terrarierna med. Försökt med div sätt att fånga in dom, men blixtsnabba så max 5 st hänger med.. 

Mvh Peter

Hej
Tropiska gråsuggor är inte snabba? Är du säker på att det är det du har?
Med vänlig hälsning, Micke

4
2
Peter:
De är orangea och grå och vita :) de små bebisarna är blixtsnabba tycker jag

5100
3876
Tropfrog:
Tropiska gråsuggor trichorina tomentosa är vita och max 4mm som fullvuxna. Och som micke säger inte särskilt snabba. Faktum är att de spelar döda när man stör dem och de är då extremt lätta att plocka.

För att fånga snabbare suggor. Gör en skål av botten på en petflaska. Vik in kanterna så att det blir en rund reling hela vägen runt med värmepistol. Gräv ner en bit i substratet. Gråsuggor kan ta sig in, men inte ut. Lägg något gott däri. Akvariemat brukar vara populärt.

Men.... om populationen av suggor växer mycket så beror det på att det finns mat åt dem i tillräckliga mängder för sån tillväxt. I en bioaktiv setup är det precis det man vill. Att skuggorna äter det som går. När terrariet hamnar i balans stabiliserar sig populationen. Att plocka ut suggor gör att det tar längre tid att nå denna balans.

Mvh
Magnus 

102
100
jonnyake:
Tropfrog skrev:
Tropiska gråsuggor trichorina tomentosa är vita och max 4mm som fullvuxna. Och som micke säger inte särskilt snabba. Faktum är att de spelar döda när man stör dem och de är då extremt lätta att plocka.

För att fånga snabbare suggor. Gör en skål av botten på en petflaska. Vik in kanterna så att det blir en rund reling hela vägen runt med värmepistol. Gräv ner en bit i substratet. Gråsuggor kan ta sig in, men inte ut. Lägg något gott däri. Akvariemat brukar vara populärt.

Men.... om populationen av suggor växer mycket så beror det på att det finns mat åt dem i tillräckliga mängder för sån tillväxt. I en bioaktiv setup är det precis det man vill. Att skuggorna äter det som går. När terrariet hamnar i balans stabiliserar sig populationen. Att plocka ut suggor gör att det tar längre tid att nå denna balans.

Mvh
Magnus 



Han skriver ju att han vill ha dom i sina andra terrarier med. 

Med vänliga hälsningar Jonny

5100
3876
Tropfrog:
jonnyake skrev:



Han skriver ju att han vill ha dom i sina andra terrarier med. 

Med vänliga hälsningar Jonny


Tack för klargörande!

Då skulle jag ha lagt in en rejäl bit vitved i terrariet. Den fylls snabbt med gråsuggor och blir en bra start och en fin inredningsdetalj i det nya terrariet.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild