Vilken morph har min ögonfransgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Iros99:
Hej jo jag är ny till detta med att äga reptiler men såg att dem har olika morphs, så skulle va kul å veta vilken det är min Gecko har ????

5104
3879
Tropfrog:
Det går inte att avgöra vad en frans har för anlag baserat på en bild. Du behöver en stamtavla.

Mvh
Magnus 

12
2
lizzard1:
Med en bild så kan du avgöra de synliga morphsen, men om den bär på några recessiva morphs så kan du bara se detta från föräldradjuren.

5104
3879
Tropfrog:
lizzard1 skrev:
Med en bild så kan du avgöra de synliga morphsen, men om den bär på några recessiva morphs så kan du bara se detta från föräldradjuren.


Jag tänker att recessiva morphs är väldigt viktigt att veta om man skall avla. Om man inte skall avla är det enda viktiga att man själv gillar hur den ser ut. Då behöver man inte ens ett namn på det.

Mvh
Magnus 

12
2
lizzard1:

Tropfrog skrev:


Jag tänker att recessiva morphs är väldigt viktigt att veta om man skall avla. Om man inte skall avla är det enda viktiga att man själv gillar hur den ser ut. Då behöver man inte ens ett namn på det.

Mvh
Magnus 


det är sant, annars vet man ju inte riktigt hur ungarna kan se ut. Dock så kan man lista ut vissa av de recessiva generna om de dyker upp i ungarna.


3
0
Iros99:

3
0
Iros99:
tog lite tid för mig att fixa en bild, krånglade lite med hemsidan när jag skulle ladda upp:')

12
2
lizzard1:
Jag skulle säga en yellow base brindle pinstripe med portholes. Jag håller på att lära mig om ögonfransgecko gener så det är vad jag kan uppfatta från bilden.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild