Morph på lillpyret?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Turboplutt:
Kan någon underbar själ säga vad den tror att det är för morph på lillpyret? Jag måste ha en omedelbums men inte lätt att hitta om man inte har en enda morph eller kan något om morpher i stort sett.

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Det kan vara nästintill omöjligt att säga vilka anlag en orm bär utan att fråga uppfödaren. Många morfer bär ju på såkallade dolda anlag (het. för någon färgvariant/morf). Din orm ser ung ut. Du har ingen möjlighet att fråga säljaren vad din orm bär på för gener? Står det ingenting på uppfödarbeviset? 

Men såhär spontant utifrån din bild är den ju albino av något slag. För ögonen är väl röda eller ser jag fel? Tycker även sadlarna på ryggen ser "utsuddade" ut så kan finnas andra anlag i ormen, men som sagt i stort sett omöjligt att bedöma utifrån en bild på ett forum : ) 

49
25
Lurre213:
Sök på sunglow. Ser identisk ut. 
www.selectivebred.com/sunglow

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Jag missuppfattade nog ts fråga. Trodde det var din orm på bilden. Men fråga ägaren av ormen på bilden vilken färgvariant ormen är : )

I övrigt står jag fortfarande fast vid mitt första svar. Kan vara smått omöjligt att säga vilka gener och anlag ett djur bär på utifrån bilder. Ibland är det endast uppfödaren av djuret som kan svara med säkerhet på vad djuret innehåller för anlag och möjligheter.

Mvh 

3
0
Turboplutt:
Jonas_ skrev:
Jag missuppfattade nog ts fråga. Trodde det var din orm på bilden. Men fråga ägaren av ormen på bilden vilken färgvariant ormen är : )

I övrigt står jag fortfarande fast vid mitt första svar. Kan vara smått omöjligt att säga vilka gener och anlag ett djur bär på utifrån bilder. Ibland är det endast uppfödaren av djuret som kan svara med säkerhet på vad djuret innehåller för anlag och möjligheter.

Mvh 



Ormen på bilden är min, eller snarare var. Den avled plötsligt av vad vi misstänker IBD. Jag har även lagt upp en annons där jag söker en liknande då detta var ett utseende jag föll hårt för. Jag hämtade denna lilla plutt hos ett par några mil bort. Inga papper fanns och de verkade inte kunna särskilt mycket om ormen överhuvudtaget. Jag fick med andra ord ingen mer information om den mer än att den åt, hade ömsat och bajsade som den skulle. När jag kommer hem och granskar den mer noga ser jag att den har kvalster. Upplevde även att den var lite tunn och hade lös hud som "släpade" när den rörde sig. Tog med den till veterinär som konstaterade att den skulle behöva lägga på sig lite samt att det mycket riktigt var kvalster. Matade och behandlade den mot kvalster. Efter ca 6 veckor började den visa symtom på IBD, i stort passade alla symtom in. 2-3 dagar senare låg den avliden. Jag har sanerat och slängt allt som funnits i dess närhet och känner nu att jag vill lägga detta hemska bakom mig och finna en ny.

3
0
Turboplutt:
Lurre213 skrev:
Sök på sunglow. Ser identisk ut. 
www.selectivebred.com/sunglow


Tack för du tog sig tiden att kolla upp det och även länka! :)

49
25
Lurre213:
Hade det i huvudet av ngn konstig anledning trots att jag har typ noll koll på morpher så inga problem!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild