Tips för en som funderar på att köpa orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
SlipadOpal:
Hej!

Jag har nu under en länge tid viljat skaffa min första orm, har gjort mycket forskning om vad som är bäst och vad som behövs. Dock känns det som att allt info är för andra länder och har haft svårt att hitta rätt för mig som bor i stockholm.

Jag vill gärna ha en Kungspyton och behöver då lite tips angående:

-uppfödare: vart kan jag hitta en bra uppfödare i stockholm?
-terrarium: gärna flera tips på butiker som jag kan besöka för både terrarium men även allt inuti.
-fuktighet och värme: vill vara säker att det funkar för mig i stockholm både sommar och vinter.
-föda: har hittat några ställen som säljer möss och råttor men vill gärna höra era recommendationer.
-övriga tips som ni kan tänka en nybörjare behöver veta.

Tack!

25
7
Patrik85:
Tror Herpers Choice kan vara en bra butik att kolla in. Tror dom ligger i Uppsala dock. Vad det gäller uppfödare brukar det vara många kp:s på Södertälje mässan och där kan du säkert få mer info från uppfödare.

36
31
snakeside:

Jag har min KP i ett terrarium från Terrariebyggarna (terrariebyggarna.com/) och är supernöjd. Jag valde att låta dem installera ljus+värme+uv och har satt värmen på en termostat från inkbird. Jag sprayar manuellt terrariet för att hålla fukten. Jag är väldigt nöjd och tror att min kp är det också.

Jag köper råttor från Skåne reptilfoder när de passerar mig på väg till mässor i Södertälje så mitt tips är att köpa från dem på mässor men gissar att det finns många andra alternativ för dig också.

Lycka till med framtida ormen!


15
73
LorenzoLamas:
Jag har skrivit en bok som heter ”Ormar som husdjur”. Boken tar upp mycket av det som är bra att veta som ormägare och den vänder sig både till de som är helt nya i hobbyn och de som haft orm ett tag. Den finns i bokhandeln inom kort.

Vill man hålla sig uppdaterad kan man följa mig på insta:




instagram.com/rickard_ljunggren_ormar?igshid=OGQ5ZDc2ODk2ZA==

209
109
Norrby89:
Tripp till Uppsala och herperschoise.se kan nog va en väldigt bra start =) 

Sen angående mat så finns bomben6 i Stockholm han har annons här på td =) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild