Vilken mässa är bäst?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

58
16
09an:
Denna fråga riktar sig till personer som har varit på olika mässor, vilken mässa är mest värd att ta sig till? När är olika mässor, vart någonstans osv? Jag har inga möjligheter att ta mig till andra länder så inom sverige är det som gäller. Jag bor i närheten av gbg så ju närmare desto bättre. Och med bäst så menar jag: mest utställare, bra utställare olika saker som säljs osv. Jag har varit på en mässa i stockholm förut men det är så länge till den och långt borta. 

Tack på förhand:)

5099
3875
Tropfrog:
Jag bor i Göteborg och missar helst inte malmömässan. Ligger bra till också, bar knappt två timmar på tåget.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Efter pandemin har jag enbart gått på SDS Groddag. Det är en ganska liten och nischad mässa med inriktning på pilgiftsgrodor, men den är fantastiskt trevlig och rekommenderas varmt om man är intresserad av just pilgiftsgrodor. För djurens skull tycker jag också att det är en stor fördel att i princip alla som kommer dit är privata uppfödare (för transperansens skull brukar jag vara en av dem), istället för massa utländska grossister eller storföretag som har med sig djuren på mässa efter mässa. 

Om man inte råkar vara nischad på just pilgift skulle jag satsa på Malmö. Den har jag alltid varit nöjd med. Jag såg också på mässor-fliken att något "Expo Göteborg" ska hållas i november och det skulle ju vara helt perfekt för mig.

58
16
09an:
Jag är intresserad av malmö mässan men jag får inte riktigt ihop vilket datum det är, här på terrarie djur så står det 26, på hemsidan som var länkad så står det 29 och från den hemsidan så fanns det även en facebook sida länkad... Så om nån vet när nästa Malmö mässa är och rätt hemsida att få info om den från så är jag tacksam för svar:)

5099
3875
Tropfrog:
Jag har alltid använt informationen här på terrariedjur, den har alltid varit korrekt. Jag kommer att åka till Malmö den 26e Augusti om inte informationen ändras. Informationen på hemsidan gäller påskmässan och den har ju redan varit. Jag är säker på att informationen uppdateras i god tid på hemsidan också.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
4003
5031
Jonas_:
www.terrariedjur.se/expos 

Svårt att säga vilken svensk mässa som är bäst... det beror helt på vem du frågar och vad den personen har för inriktning i hobbyn  : ) 

Jag som varit på en del mässor landet runt tycker att det varierar rätt mycket från gång till gång så att säga. Allt beroende vilka utställare som besöker mässan just den här gången och vad den säljaren har till salu på just denna mässan. Sen åker ju många utställare på alla mässor och finns där varje gång. Men vilka privatpersoner som har roliga djur att sälja varierar kraftigt. 

För att svara diplomatiskt. Alla mässor har sin charm och dom är värda ett eller flera besök allihopa : ) 

5099
3875
Tropfrog:
Jag har också märkt en tendens att mässorna som går på vinterhalvåret har både fler säljare och besökare än de på sommarhalvåret. Intresset verkar helt enkelt större när utelivet inte är så lockande.

Mvh
Magnus 

9
7
Trajja:
Vart tog alla mässor i Umeå vägen? Det är minst 20 år sen. :(

Medlem i SHF
192
361
Thinning:
Hej,

Bor du i Göteborg tycker jag att fuska gå med i GHF (som arrangerar mässan i Göteborg i november) då kan du säkert  vara med och påverka att det blir en bra mässa som också gynnar det herpetologiska intresset.

Själv bor jag i Stockholm och är med i SHF som arrangerar Expo Stockholm så den mässan missar jag aldrig. Dessutom går intäkterna från mässan till olika föreningsaktiviteter samt herpetologiska bevarandeprojekt, det tycker jag är superbra!

Med vänlig hälsning, Björn Thinning 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild