För varmt för ögonfransgecko?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Luddehe:
Har en ögonfransgecko och det är nu lite av en värmebölja där jag bor. Termometern gick upp till 26,8 och jag blir orolig om detta blir för varmt. Bor i en gammal byggnad och hon står på den svalaste platsen just nu, men vi har runt 27 grader inne. Jag har persiennerna för under dagen och vädrar på kvällen samt kör en fläkt i rummet hon står men det hjälper bara till en viss grad. Hon sover under en växt, i skugga, under dagarna så det är väl något svalare där. Tänkte om någon här har erfarenhet/idéer om vad jag kan göra, eller om jag bara oroar mig i onödan?

5116
3883
Tropfrog:
Ögonfransgecko kommer ifrån nya kaledonien. Här kan du se vilka temperaturer de kan utsättas för i det vilda:

www.mynewcaledonia.com.au/weather-in-new-caledonia/

35-36 grader de varmaste dagarna. Självfallet letar de svala ställen att vila på de varmaste dagarna. Men under 30 grader kan nog vara svårt att hitta tänker jag? Tror nog att det är lugnt.

Mvh
Magnus 

2
0
Luddehe:
Tack så mycket, bara varit lite extra orolig för hennes stressnivåer nu då jag nyligt uppgraderat terrariet. Det står också så olika om värmenivåerna dom klarar av. Allt från 26 som max till 32. Hon klarade ju förra sommaren, men vi hade det inte lika varmt och torrt då. 

Lägger kylklampar på meshtaket nu för att svalka ner lite, men får inte värmen under 25,5.

Får helt enkelt bara hålla ögonen öppna, och kommer nog investera i en AC också då lägenheten knappt går att vara i nu.

14
9
Zie:
Spraya extra och sätt in vattenskål om hon inte har det. Det är inte värmen som är faran utan risken för uttorkning.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild