Slingburkar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

352
269
Animallover_1984:
Hej!

Jag har en hel del arter på önskelistan och även om jag inte har några diekta planer på att skaffa fler spindlar just nu, så skulle jag vilja vara förberedd om och när den dagen kommer. 

Kommer antagligen skaffa i alla fall några arter som slings...så var kan man få tag i dessa "slingburkar" (eller vad de nu kanske egentligen är)? Jag vet att "Reptilgrottan" har...men därifrån tänker jag ju av uppenbara skäl inte köpa så...någon som har något tips?

Dessa är det jag menar: www.youtube.com/watch?v=eiosxoxlO4E

/Animallover_1984

665
346
Johnexotics:
Köpt mina från scrapbooking sidor

352
269
Animallover_1984:
Johnexotics skrev:
Köpt mina från scrapbooking sidor


Ok, vet du vad de kallas i sådana sammanhang? För det är väl inte "slingburkar" jag ska söka på då antar jag, hehe. 

665
346
Johnexotics:
kristinasscrapbooking.se/forvaring/box-lada-ask-forvaring-av-plast/

352
269
Animallover_1984:
Johnexotics skrev:
kristinasscrapbooking.se/forvaring/box-lada-ask-forvaring-av-plast/


Tack för tips. Letar dock efter just de burkarna i videon...vilket tyvärr verkar i det närmaste omöjligt att hitta.

Vill såklart ha en del olika storlekar på burkar osv. (så de kan få byta upp sig då de växer) och då kommer ju naturligtvis andra burkar in i bilden...men skulle vilja ha just de där burkarna också.  

74
79
c0rr1z:
Animallover_1984;
Jag köpte mina allra första burkar från Creatures From the North (UK), ca 70st plus hållare. Men glömde ju helt detaljen om att de gått ur EU och därmed skulle  kosta lite extra. Blev en liten läxa men värt det just då :) 

Ifall du ändå vill kika på den UK-baserade sidan så är här länken till vad jag köpte;
creaturesfromthenorth.eu/tray-70x-25ml-tubs-transparent-sling-tubs-p-159.html 

Annars har jag köpt av privatpersoner här på TD, samt återanvänt de burkar jag fått med slings jag köpt. Har inte riktigt hittat något bra ställe att köpa ifrån, tills nu då, tack Johnexotics för länken/tipset!

352
269
Animallover_1984:
c0rr1z skrev:
Animallover_1984;
Jag köpte mina allra första burkar från Creatures From the North (UK), ca 70st plus hållare. Men glömde ju helt detaljen om att de gått ur EU och därmed skulle  kosta lite extra. Blev en liten läxa men värt det just då :) 

Ifall du ändå vill kika på den UK-baserade sidan så är här länken till vad jag köpte;
creaturesfromthenorth.eu/tray-70x-25ml-tubs-transparent-sling-tubs-p-159.html 

Annars har jag köpt av privatpersoner här på TD, samt återanvänt de burkar jag fått med slings jag köpt. Har inte riktigt hittat något bra ställe att köpa ifrån, tills nu då, tack Johnexotics för länken/tipset!


Tack för tips...helst vill jag ju köpa inom EU (känns ju smidigast)...men hur mycket extra åkte du på då du köpte därifrån, frakt/tull osv.? 

11
10
Aelic:
insektenliebe.com/en/shop/breeding-can/

74
79
c0rr1z:
Animallover_1984 skrev:


Tack för tips...helst vill jag ju köpa inom EU (känns ju smidigast)...men hur mycket extra åkte du på då du köpte därifrån, frakt/tull osv.? 


Frakten var 338kr. 
Tullen blev 219kr.
Ordern var 278kr.

Frakt + Tull + Ordern = 836kr
Har jag räknat rätt så landade priset per burk på 11,94 kr. (836kr / 70st = 11,94kr st)

108
113
GOONI:
shop.th-terra.de/de/7-25ml-100ml
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild