Bottenmaterial till Dubia odling?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
3
doohan:
Såg en Engelsman som odlade mängder av Dubia till sina spindlar. Han fruktade fukt mest av allt hos dubian. Detta löste han på två sätt!

Dels så gav han inget vatten, eller gel osv. Han gav dom färsk sallad, gurka osv en gång per dag istället. Sedan hade han vetekli som bottenmaterial. Nu innehåller vete lite väl mycket fosfor. Jag funderade på samma spån som man använder till marsvin/hamstrar. Det kommer från gran/tall, men är torrt och jag tror inte Dubian äter sågspån?

Kom med synpunkter!

11
10
Aelic:
Nu är jag inte någon expert men har haft red runner ganska länge och använder inget botten material bara äggkartonger staplade på sidan. Jag ger dom färska grönsaker eller frukt varannandag ungefär och så har de höns pellets hela tiden.
Nu kanske inte dubia ska behandlas samma men jag förvarar dessa så tort och ventilerat jag kan annars så börjar det lätt att lukta mycket. 
Vetekli och havregryn kan leda till hämska mängder kvalster av egen och en väns personlig erfarenhet.
Att bara ha kartonger gör det mycket lättare att flytta kolonin när jag vill byta till en ny  fräsch behållare.

3
2
saken:
Jag har Coco coir, sätter upp tubsen som små terrarium och har inte märkt nått negativt. Tvärt om verkar dom glada och pigga på alla sätt. Matar färskt med frukt och grönt. Substratet fuktade jag när jag satte upp sen har det fått stå bara.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild