Grottgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
Bbeccis:

Vi köpte en grottgecko som är 6 månader för 1v sen som har matvägrat sen dess.. vi har provat med både pincettmatning och via skål i terrariet men inget av det fungerar. Häromdagen la vi in en dubia och den var borta på morgonen, men vi vet inte om han ätit den eller om den är någonstans i terrariet. Vi har testat med både dubia och mjölmask men inget hjälper...

känner mig maktlös när han matvägrar såhär och behöver tips och råd ????


5116
3883
Tropfrog:
1 vecka är ingenting. Låt den vänja sig vid sin nya miljö och sluta stressa den.

Mvh
Magnus 

74
57
Mellowman:
Vilken utav goniurosaurus sp handlar det om?

5
1
Bbeccis:

Tropfrog skrev:
1 vecka är ingenting. Låt den vänja sig vid sin nya miljö och sluta stressa den.

Mvh
Magnus 



när ska man prova att lägga in mat då? Tänker eftersom han bara är 6 månader.. livrädd att han ska svälta ihjäl.. mammahjärtat gör ont när han matvägrar


5
1
Bbeccis:

Mellowman skrev:
Vilken utav goniurosaurus sp handlar det om?



det är en goniurosaurus luii född 22/10/22 


5116
3883
Tropfrog:
Bbeccis skrev:


 


när ska man prova att lägga in mat då? Tänker eftersom han bara är 6 månader.. livrädd att han ska svälta ihjäl.. mammahjärtat gör ont när han matvägrar



Det brukar vara så. Mammor oroar sig mer än pappor :). Jag kan inte ge någon tid , men vet helt säkert att din oro inte kommer att hjälpa geckon. Så slappna av.

Om geckon är frisk så kommer den att äta inom sinom tid.

Mvh
Magnus 

5
1
Bbeccis:

Tropfrog skrev:


Det brukar vara så. Mammor oroar sig mer än pappor :). Jag kan inte ge någon tid , men vet helt säkert att din oro inte kommer att hjälpa geckon. Så slappna av.

Om geckon är frisk så kommer den att äta inom sinom tid.

Mvh
Magnus 



jo jag vet, vi båda går här hemma och är oroliga för lillen för att han matvägrar.. 


74
57
Mellowman:
Om alla parametrar är i sin ordning så är det oftast som Magnus säger,
 Att ge den tid och låta sig acklimatisera sig i sitt nya hem.

Föder själv upp luii och har aldrig haft en individ som dött av svält. 
Min erfarenhet är att dem är ganska glupska av sig när de kommer igång. 

5
1
Bbeccis:
En uppdatering:

lillen växer, äter, ömsar och skiter som han ska. Det tog sin tid men nu äntligen ????

74
57
Mellowman:
Kul att höra att den lille har kommit igång.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild