Guldstänkt daggecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

25
7
Patrik85:
Skulle ett terrarium med måtten 60×45×60 fungera för två st Daggeckos eller blir det för litet för två stycken individer?

14
4
Nibbon:
Det går utmärkt, kolla L80. 

www.terrariedjur.se/info/terrarium/l80

5116
3883
Tropfrog:
Jag anser att det är på tok för litet. Lagligt är det just nu. Men L80 är under omarbetning. Om intresseorganisationerna får tycka till och utredningen lyssnar på det så är det ingen högoddsare att det kan bli olagligt i framtiden.

Mvh
Magnus

25
7
Patrik85:
Tack för svaret. Jag visste i förväg att det var lagligt, men det är inte alltid detsamma som lämpligt i mitt tycke. Det var därför jag frågade innan jag eventuellt skaffar ödlorna.

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Jag anser att det är på tok för litet. Lagligt är det just nu. Men L80 är under omarbetning. Om intresseorganisationerna får tycka till och utredningen lyssnar på det så är det ingen högoddsare att det kan bli olagligt i framtiden.

Mvh
Magnus

Du kanske blander ihop guldtänkt daggecko med någon av de större Phelsuma-arterna? P. laticauda verkar enligt en googling bli ca. 10-13 cm. Jag tycker det känns som en hyfsat okej terrariestorlek, men större är alltid bättre.

25
7
Patrik85:
Det är möjligt att jag missat nånting. Jag bara utgick från skötselrådet här och där stod det 15-20 cm på den arten. 
Jag ska givetvis kika lite på Google också och om det blir aktuellt prata lite med en uppfödare också.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild