Sugar glider

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

459
138
Pakke:
Jag vill bara uppta och veta om denna sak. Är tillåtet i länder men gör det inte i Sverige eller? Min brorsdotter blev förälskad i sugar glider.

Därflör jag vill överraska henne en söta sugar glider på hennes födelsedag eller julklapp. Så jag måste kolla upp med er om det är tillåtet i Sverige? Krävs uppfödingyget och o.s.v?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Pakke skrev:
Jag vill bara uppta och veta om denna sak. Är tillåtet i länder men gör det inte i Sverige eller? Min brorsdotter blev förälskad i sugar glider.

Därflör jag vill överraska henne en söta sugar glider på hennes födelsedag eller julklapp. Så jag måste kolla upp med er om det är tillåtet i Sverige? Krävs uppfödingyget och o.s.v?

De verkar vara lagliga i Sverige, men i allmänhet är jag väldigt skeptisk till "djurklappar". Särskilt när djuret i fråga enligt lag kräver en minst 4 kvadratmeter stor bur. Det kan bli väldigt krångligt om man inte är väl förberedd. Men vad vet jag, hon kanske har ett tomt rum som står och skräpar i onödan ;)

663
345
Johnexotics:
Pakke skrev:
Jag vill bara uppta och veta om denna sak. Är tillåtet i länder men gör det inte i Sverige eller? Min brorsdotter blev förälskad i sugar glider.

Därflör jag vill överraska henne en söta sugar glider på hennes födelsedag eller julklapp. Så jag måste kolla upp med er om det är tillåtet i Sverige? Krävs uppfödingyget och o.s.v?



Rekommenderar inte köpa djur till barn. Då chansen är stor att dom tröttnar. 

305
150
SunshineGeckos:
Vad jag förstått är det inga bra djur för barn. Dom kan låta på nätterna och vara svåra att hantera.

459
138
Pakke:
Johnexotics skrev:



Rekommenderar inte köpa djur till barn. Då chansen är stor att dom tröttnar. 


Jo man köper inte till barn för de tröttnar fortast. Men min brorsdotter är 20 år gamla och ville bara överraska henne med klqpp. Får se sen hur det blir. Hon tjatat om det på ett tag. :)

663
345
Johnexotics:
Pakke skrev:


Jo man köper inte till barn för de tröttnar fortast. Men min brorsdotter är 20 år gamla och ville bara överraska henne med klqpp. Får se sen hur det blir. Hon tjatat om det på ett tag. :)




Ehm stort barn  :p. Dock tror jag som även ligger typ på 3000-6000 kr sist jag kollade och tror.nog du få åka till Tyskland för hitta en 

5100
3875
Tropfrog:
Oavsett vilket så måste godkänt utrymme finnas innan man köper djur.

Gåvor är väl alltid trevligt om man får sånt man önskat sig. Men mycket till överraskning blir det inte om 4 kvadratmeter bur skall iordningställas på plats innan.

Sen är 4 kvm minsta lagliga yta. Jag kan tycka att det är otillräckligt för ett djur som i naturen glidflyger längre än 50 meter. Grunden i svensk djurhållning är djurens naturliga beteende. Här har lagen absolut missat ett viktigt beteende.

Mvh
Magnus 

459
138
Pakke:
Tropfrog skrev:
Oavsett vilket så måste godkänt utrymme finnas innan man köper djur.

Gåvor är väl alltid trevligt om man får sånt man önskat sig. Men mycket till överraskning blir det inte om 4 kvadratmeter bur skall iordningställas på plats innan.

Sen är 4 kvm minsta lagliga yta. Jag kan tycka att det är otillräckligt för ett djur som i naturen glidflyger längre än 50 meter. Grunden i svensk djurhållning är djurens naturliga beteende. Här har lagen absolut missat ett viktigt beteende.

Mvh
Magnus 


 Det är bra att vwta. Tack!

459
138
Pakke:
Johnexotics skrev:




Ehm stort barn  :p. Dock tror jag som även ligger typ på 3000-6000 kr sist jag kollade och tror.nog du få åka till Tyskland för hitta en 



Okej de är dyrare än vad man trott  triodde liggav runt 1 2 lakan men oj 6 lakan. 

Undrar hur länge de levwr? Uppåt till 20 år eller?

459
138
Pakke:
EmanuelKarl skrev:

De verkar vara lagliga i Sverige, men i allmänhet är jag väldigt skeptisk till "djurklappar". Särskilt när djuret i fråga enligt lag kräver en minst 4 kvadratmeter stor bur. Det kan bli väldigt krångligt om man inte är väl förberedd. Men vad vet jag, hon kanske har ett tomt rum som står och skräpar i onödan ;)

Hon har 5 kvm tomt rum heje :) meb frågs om ljud kan jag inte svars på nen hennes hem är islorerat rum i hennes hem. Går inte höra om katt skriker så högt eller hundar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild