B.emilia död efter molt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
6
Prometheus:
Upptäckte imorse att min brachypelma emilia ej rörde på sig efter att ha "moltat", den befann sig i det berömda "death curl" läget, tog en pensel för att se ifall den var vid liv, ingen aktivitet överhuvudtaget. Vände på den och såg att gaddarna var helt vita vilket tyder på en "fresh molt". Frågan är varför den dog? Den blev 1,5 år gammal.... Misstänker eventuelt en så kallad "wet molt".

3
3
Edub:
Kom du fram till nåt? Jag får hem en emilia nästa vecka, slipper gärna göra om ditt misstag...

6
6
Prometheus:
Pratade med individen som jag köpte spindeln av, enl. han så kan de dö ifall det var en dålig molt (slumpen som avgör), dvs jobbig, särskilt när de är så små (större risk med yngre spindlar). En annan sak som jag fick lära mig var följande --> "During a molt, the internal hydratation is much more important than the humidity in the enclosure."

3
3
Edub:
Ja vi får hoppas slumpen är på min sida då. Min är knappt 2cm kroppslängd, så rätt liten. Tyvärr hört att de tar sjukt lång tid på sig att växa upp...

6
6
Prometheus:
Japp, därför har man har flera olika spindlar haha

3
3
Edub:
Prometheus skrev:
Japp, därför har man har flera olika spindlar haha

Precis! För 15 år sedan hade jag ca 40 spindlar, men frun vill att jag håller det till ett enda hyllplan i en bokhylla nu...

6
6
Prometheus:
haha, jag har precis börjat med hobbyn, hoppas att hon "lättar på tyglarna" med tiden :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild