Webbplats som säljer levande insekter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
1
Senjapntt:
Är det någon som känner till en annan hemsida än Herpers Choise där de säljer levande insekter?

Alla insekter jag beställde av Herpers Choise kom döda (och jag beställde insekter för 600kr) och kundservice sa: "på vår sida så skickas alla insekter på egen risk då vare sig vi eller posten kan garantera att dom kommer fram levande. Behöver du nya får du lägga en ny beställning"

Jag vill inte beställa från dem igen så är det någon som vet någon annan sida?

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Senjapntt skrev:
Är det någon som känner till en annan hemsida än Herpers Choise där de säljer levande insekter?

Alla insekter jag beställde av Herpers Choise kom döda (och jag beställde insekter för 600kr) och kundservice sa: "på vår sida så skickas alla insekter på egen risk då vare sig vi eller posten kan garantera att dom kommer fram levande. Behöver du nya får du lägga en ny beställning"

Jag vill inte beställa från dem igen så är det någon som vet någon annan sida?

I princip alla i hela hobbyn, företag som privatpersoner, skickar helt på köparens risk. Oftast går det bra, men enstaka olycksfall är omöjliga att undvika. Ibland kan det bero på packning (och jag har faktiskt fått en del tveksamt packade insekter, några döda, från just HC) eller att de skickats vid dåligt väder, men ibland händer det även vid perfekt packning tillsynes utan anledning.

226
222
Formula76:
Det är väl trots allt ett lotteri att beställa vid denna tiden på året. Det är bara nån vecka sen vi hade -10 nere i Skåne nattetid. Man kan ju knappast klandra HC om insekterna fryser ihjäl. Det får man ha i åtanke när man beställer.

654
341
Johnexotics:
insektenliebe.com/?lang=en har överlevnad garanti. Men som Formula76 sa kanske dumt å beställa vid denna tiden. Men dom skicka väl inte ens djur längre?

74
79
c0rr1z:
Senjapntt skrev:
Är det någon som känner till en annan hemsida än Herpers Choise där de säljer levande insekter?

Alla insekter jag beställde av Herpers Choise kom döda (och jag beställde insekter för 600kr) och kundservice sa: "på vår sida så skickas alla insekter på egen risk då vare sig vi eller posten kan garantera att dom kommer fram levande. Behöver du nya får du lägga en ny beställning"

Jag vill inte beställa från dem igen så är det någon som vet någon annan sida?


Pangdubia & Skånereptilfoder har jag beställt av förutom HC. Men som tidigare personer nämnt så skickar i princip alla sidor osv på köparens risk, och när det är kallt är det mycket större risk att de ej klarar transporten, har själv varit med om det i början. Försöker se till så jag alltid har foderinsekter hemma/försöker föröka dem så gott det går, speciellt till vintern för att slippa beställa. Annars brukar jag passa på att köpa på mig ett lager från mässorna, när jag ändå ska dit :)

Medlem i SkHF
70
37
Kenneth58:
Brukar gå att lägga till värmepaket, då brukar det fixa sig.

61
33
bufo_bufo:
Senjapntt skrev:
Är det någon som känner till en annan hemsida än Herpers Choise där de säljer levande insekter?

Alla insekter jag beställde av Herpers Choise kom döda (och jag beställde insekter för 600kr) och kundservice sa: "på vår sida så skickas alla insekter på egen risk då vare sig vi eller posten kan garantera att dom kommer fram levande. Behöver du nya får du lägga en ny beställning"

Jag vill inte beställa från dem igen så är det någon som vet någon annan sida?


Vad tråkigt, förstår om du inte vill riskera att testa igen.

Jag har beställt från Pangdubia och de har alltid kommit fram i toppskick, eventuellt någon enstaka död i hela leveransen.
Och de har hållit samma höga kvalitet även nu på vintern. Jag brukar lägga till en heatpack när det är kallt, men glömde en gång – då hade de stoppat ner en utan att ta betalt. Snabb leverans också. Så dem kan jag helhjärtat rekommendera, jättefin kvalitet på insekterna och toppenservice! :)

51
152
herperschoise:
Hejsan
Det är alltid lika tråkigt när foderinsekter inte kommer fram levande, vare sig det är till oss eller till våra kunder. Det är tyvärr så att det åt båda håll sker på beställarens risk, vilket också tydligt står på de flesta hemsidor, samt även att man ska tänka på vädret när man beställer, vare sig det är varmt eller kallt. Lite tråkigt att det alltid ska överdrivas i dessa trådar Din beställning var på 369:- inkl frakt. Tyvärr så godkänner inte posten andra djur än bananflugor, blodiglar och bidrottningar då de inte kan garantera levande framkomst. Trors det skickar många foderinsekter, för att kunderna ska ha möjlighet att få tag på foderinsekter var de än bor ! Vi packar som vi har gjort sedan 2005 och visst händer det att en del djur dör även om det procentuellt är ovanligt. Vi försöker att anpassa oss efter vädret, som att vi tex ktediterar heatpacks om vi tycker att de kommer att göra mer skada än nytta, men ibland hjälper det inte, då ingen leverantör styr över distributören, posten, schenker tex.
i många fall har vi då det varit uppenbart att de blivit liggande någonstanns har vi ändå skickat nya . 
mvh
Magnus
Herpers Choise

5061
3824
Tropfrog:
Precis! Posten godkänner inte transport av foderdjur. De som ändå.gör det bryter mot reglerna. Jag kan bara anta att de har sina anledningar.

Frågan är om det verkligen kan anses vara god affärsmoral att bryta mot sina samarbetspartners regler och om sådan verksamhet kan anses seriös?

Mvh
Magnus 

226
222
Formula76:
Jag är lite ängslig varje gång jag hämtar ut insekter på ICAs förbutik. Tänk om kartongen fått sig en törn och de krupit ut, och att det kryper mjölmaskar och syrsor bland mazarinerna i kakdisken...som kan spåras till ett paket det står mitt namn på.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild