Bioactive terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
4
Nattaaosk:

Hej hej! Om nån månad eller så har jag tänkt att köpa ett större terrarium till en Kungspyton jag får hem imorgon. Jag skulle vilja göra hand nya terrarium till ett bioactive terrarium.
Är det någon här som har det? 

Har haft lite svårt att hitta var man kan köpa vissa saker till det som t.ex krypen som fungerar som "städare". Jag bor i Umeå om det skulle spela någon roll:)

Skicka gärna bilder på era bioactive terrarium eller vivarium!! Tycker dem är så fina! 


5060
3824
Tropfrog:
Det är nog många här som har bioaktivt. Ved dock inte hur zet är med kp.

Min byggtiden heter regnskog. Där kan du följa hur jag gjorde mitt.

Lycka till!
Magnus 

74
79
c0rr1z:
Nattaaosk skrev:
Hej hej! Om nån månad eller så har jag tänkt att köpa ett större terrarium till en Kungspyton jag får hem imorgon. Jag skulle vilja göra hand nya terrarium till ett bioactive terrarium.
Är det någon här som har det? 

Har haft lite svårt att hitta var man kan köpa vissa saker till det som t.ex krypen som fungerar som "städare". Jag bor i Umeå om det skulle spela någon roll:)

Skicka gärna bilder på era bioactive terrarium eller vivarium!! Tycker dem är så fina! 


Jag har det till alla mina djur (boa, jungfrugeckos & spindlarna). Tyvärr har jag inte KP men iallafall en Boa. Jag köper hoppstjärtar/gråsuggor oftast av privatpersoner här på sidan då man får flera till bättre pris än hos t.ex CyberZoo. I början köpte jag dock dem hos just CyberZoo. Annars köper jag korkbark, inredning, växter, lampor, foder osv ifrån;

- CyberZoo (80% av allt kommer härifrån, gillar utbudet)
- Pangdubia
- Skånereptilfoder
- Herpers Choise
- Grönväxtriket
- Plantagen
- Luftplantor Online

Min största inspiration när jag började med bioaktivt har varit SerpaDesign på Youtube - han är riktigt, riktigt duktig!
Förklarar ingående om hur man bygger upp en s.k "falsk botten" / drainage layer, tipsar om växter, hur han blandar sitt substrat för hjälp med fuktighet osv. (torv, mossa, lite sand, ibland lite bark osv). Även The Bio Dude har en bra kanal! :) 

Detta är ett paludarium jag gjort/inrett (inkl bakgrunden) dvs ett terrarium med en vattendel. Den är jag mest nöjd med hittills :)


14
4
Nattaaosk:
c0rr1z skrev:

Jag har det till alla mina djur (boa, jungfrugeckos & spindlarna). Tyvärr har jag inte KP men iallafall en Boa. Jag köper hoppstjärtar/gråsuggor oftast av privatpersoner här på sidan då man får flera till bättre pris än hos t.ex CyberZoo. I början köpte jag dock dem hos just CyberZoo. Annars köper jag korkbark, inredning, växter, lampor, foder osv ifrån;

- CyberZoo (80% av allt kommer härifrån, gillar utbudet)
- Pangdubia
- Skånereptilfoder
- Herpers Choise
- Grönväxtriket
- Plantagen
- Luftplantor Online

Min största inspiration när jag började med bioaktivt har varit SerpaDesign på Youtube - han är riktigt, riktigt duktig!
Förklarar ingående om hur man bygger upp en s.k "falsk botten" / drainage layer, tipsar om växter, hur han blandar sitt substrat för hjälp med fuktighet osv. (torv, mossa, lite sand, ibland lite bark osv). Även The Bio Dude har en bra kanal! :) 

Detta är ett paludarium jag gjort/inrett (inkl bakgrunden) dvs ett terrarium med en vattendel. Den är jag mest nöjd med hittills :)



Gud så fin!! Tack för alla tips!! 

Jag har kollat på några videos av the bio dude men jag ska definitivt kolla in serpadesigns youtube!


14
4
Nattaaosk:

Tropfrog skrev:
Det är nog många här som har bioaktivt. Ved dock inte hur zet är med kp.

Min byggtiden heter regnskog. Där kan du följa hur jag gjorde mitt.

Lycka till!
Magnus 


Tack så mycket!!
Jag har sett några på youtube som har bioaktivt med KPs så jag hoppas det går bra! 


Jag ska definitivt kolla in din!


654
341
Johnexotics:

654
341
Johnexotics:
Där i bo min Agapadda. Jabba :)

654
341
Johnexotics:

654
341
Johnexotics:
Där har du en nyare bild dock :)

14
4
Nattaaosk:
Johnexotics skrev:

Gud så fin! Jag älskar den lilla "dammen"!:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild